Komentarzem do tych obrazów (serii obrazów) są słowa Anny Achmatowej: "Włochy to sen który powraca do końca życia". Tomasz Ciecierski


Urodzony w 1945 roku. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Malarstwo Ciecierskiego przeszło od figuratywnego i narracyjnego w kierunku abstrakcji - szczególnie wyraźnej w pejzażach malowanych od lat 80-tych. Ciecierski zrezygnował nie tylko z tradycyjnej formy obrazowania nakładającej na artystę reżim klasycznie rozumianej spójności, ale również eksperymentuje z tradycyjnym pojmowaniem obrazu - charakterystyczne dla artysty są reliefowe kompozycje złożone z kilku zbitych ze sobą, zwykle niewielkich płócien.
Jego niezwykle zdyscyplinowana twórczość traktowana jest przez krytyków jako spójny traktat o malarstwie. Od początku drogi twórczej Ciecierskiego interesowała istota medium. Jego podejście jest określane jako dyskursywne - artysta czyni z malarstwa przestrzeń nieustannych poszukiwań. Ubocznym efektem tych zainteresowań jest waga, jaką przykłada w swojej twórczości do technik powiązanych z rysunkiem. Przybierają one postać uproszczonych notatek wdzierających się na płótna.

15
Tomasz CIECIERSKI (1945 Kraków - 2024)

Siena palona, 2010

olej/płótno, 16x13 cm


Estymacja: 3600 - 4400 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Komentarzem do tych obrazów (serii obrazów) są słowa Anny Achmatowej: "Włochy to sen który powraca do końca życia". Tomasz Ciecierski


Urodzony w 1945 roku. Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Malarstwo Ciecierskiego przeszło od figuratywnego i narracyjnego w kierunku abstrakcji - szczególnie wyraźnej w pejzażach malowanych od lat 80-tych. Ciecierski zrezygnował nie tylko z tradycyjnej formy obrazowania nakładającej na artystę reżim klasycznie rozumianej spójności, ale również eksperymentuje z tradycyjnym pojmowaniem obrazu - charakterystyczne dla artysty są reliefowe kompozycje złożone z kilku zbitych ze sobą, zwykle niewielkich płócien.
Jego niezwykle zdyscyplinowana twórczość traktowana jest przez krytyków jako spójny traktat o malarstwie. Od początku drogi twórczej Ciecierskiego interesowała istota medium. Jego podejście jest określane jako dyskursywne - artysta czyni z malarstwa przestrzeń nieustannych poszukiwań. Ubocznym efektem tych zainteresowań jest waga, jaką przykłada w swojej twórczości do technik powiązanych z rysunkiem. Przybierają one postać uproszczonych notatek wdzierających się na płótna.