Rycina do obrazu jednego z najsłynniejszych malarzy francuskich okresu rokoka przez uznanego francuskiego grafika Demarteau. Praca oprawiona w biedermeierowką ramę.
Sielskie sceny pasterskie i rodzajowe autorstwa obu malarzy odtwarzał w formie graficznej Gilles Demarteau, który od ok. 1750 r. prowadził poszukiwania w zakresie techniki graficznej naśladującej rysunek światłocieniowy, uwieńczone opracowaniem tzw. sposobu kredkowego (maniere de crayon). Na podstawie cyklu tablic imitujących rysunki Francois Bouchera przyjęty został wstępnie w 1767 do Akademii, a w 1769 został jej pełnoprawnym członkiem. Głównym dziełem artysty był album (wyd. od 1771) liczący 600 tablic (nie licząc ornamentów), odtwarzających sposobem kredkowym prace najbardziej znanych akademików.
Metoda kredkowa / maniere de crayon (wg François Bouchera); wym.: 194 x 262 mm, sygn. l.d. Boucher del, p. d.: Demarteau sculp.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiRycina do obrazu jednego z najsłynniejszych malarzy francuskich okresu rokoka przez uznanego francuskiego grafika Demarteau. Praca oprawiona w biedermeierowką ramę.
Sielskie sceny pasterskie i rodzajowe autorstwa obu malarzy odtwarzał w formie graficznej Gilles Demarteau, który od ok. 1750 r. prowadził poszukiwania w zakresie techniki graficznej naśladującej rysunek światłocieniowy, uwieńczone opracowaniem tzw. sposobu kredkowego (maniere de crayon). Na podstawie cyklu tablic imitujących rysunki Francois Bouchera przyjęty został wstępnie w 1767 do Akademii, a w 1769 został jej pełnoprawnym członkiem. Głównym dziełem artysty był album (wyd. od 1771) liczący 600 tablic (nie licząc ornamentów), odtwarzających sposobem kredkowym prace najbardziej znanych akademików.