Studiował w ASP w Krakowie pod kierunkiem F. Cynka, J. Stanisławskiego i L. Wyczółkowskiego, którzy w znacznym stopniu wpłynęli na jego twórczość. W latach 1904-1905 odbył podróż artystyczną do Włoch. Uczył się grafiki w pracowni J. Pankiewicza. W latach 1927-37 był profesorem krakowskiej ASP. Należał do grup artystycznych: "Niezależni", "Kolor" i "Zwornik". Uprawiał malarstwo olejne, specjalizując się w pejzażu, a także techniki graficzne. Brał udział w wielu wystawach zarówno w kraju, jak i za granicą, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia. Bardzo liczną grupę jego dzieł stanowią malownicze pejzaże o niewielkich rozmiarach. Widać w nich wyraźny wpływ szkoły Jana Stanisławskiego. W jego niezwykle płodnej twórczości dużo miejsca zajmują także liczne przedstawienia aktów oraz portretów, w których sylwetki swych modeli kształtował subtelną kreską.
Miedzioryt, papier; 31,5 × 24 cm (odcisk płyty), 42 x 34 (arkusz)
Sygnowany z płyty p. d.: JW
Pod ryciną ołówkiem l. nieczytelnie; p: JWojnarski
Reprodukowany: B. Lewińska-Gwóźdź, Jan Wojnarski. Malarstwo, grafika i rysunek. Między niebem a kamieniem, Pelplin 2000, poz. 40.
Studiował w ASP w Krakowie pod kierunkiem F. Cynka, J. Stanisławskiego i L. Wyczółkowskiego, którzy w znacznym stopniu wpłynęli na jego twórczość. W latach 1904-1905 odbył podróż artystyczną do Włoch. Uczył się grafiki w pracowni J. Pankiewicza. W latach 1927-37 był profesorem krakowskiej ASP. Należał do grup artystycznych: "Niezależni", "Kolor" i "Zwornik". Uprawiał malarstwo olejne, specjalizując się w pejzażu, a także techniki graficzne. Brał udział w wielu wystawach zarówno w kraju, jak i za granicą, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia. Bardzo liczną grupę jego dzieł stanowią malownicze pejzaże o niewielkich rozmiarach. Widać w nich wyraźny wpływ szkoły Jana Stanisławskiego. W jego niezwykle płodnej twórczości dużo miejsca zajmują także liczne przedstawienia aktów oraz portretów, w których sylwetki swych modeli kształtował subtelną kreską.