Pośród zachowanych rysunków i szkiców Teofila Kwiatkowskiego powtarzają się miękko malowane akwarelowe studia zwierząt, najczęściej kotów i psów, których sylwetki artysta umieszczał później i na większych obrazach. I tak, na przykład, z kwietnia 1845 - tego samego roku, w którym powstała nasza akwarela - pochodzą studia suki ze szczeniętami; suki tej samej rasy co "model" (modelka?) na naszym obrazie.
Porównaj: Chopin i jego malarz Teofil Kwiatkowski (1809-1891), malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie i Biblioteki Polskiej w Paryżu, [red. A. Grochala; tekst polski i francuski] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2010, s. 321, nr kat. 151, 152, 153.

52
Teofil KWIATKOWSKI (1809-1891)

SIEDZĄCY PIES, 1845

akwarela, ołówek, gwasz, papier żeberkowany
28,5 x 21,8 cm (w świetle passe-partout)
sygn. ołówkiem p.d.: 2. Mai 1845. | avignon - | T. Kwiatkowski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pośród zachowanych rysunków i szkiców Teofila Kwiatkowskiego powtarzają się miękko malowane akwarelowe studia zwierząt, najczęściej kotów i psów, których sylwetki artysta umieszczał później i na większych obrazach. I tak, na przykład, z kwietnia 1845 - tego samego roku, w którym powstała nasza akwarela - pochodzą studia suki ze szczeniętami; suki tej samej rasy co "model" (modelka?) na naszym obrazie.
Porównaj: Chopin i jego malarz Teofil Kwiatkowski (1809-1891), malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie i Biblioteki Polskiej w Paryżu, [red. A. Grochala; tekst polski i francuski] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2010, s. 321, nr kat. 151, 152, 153.