Boris Kudlička jest od 1995 roku związany z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. To wtedy rozpoczął się proces kształtowania wyrazistego stylu Kudlički, charakteryzujący się minimalistyczną kompozycją, sięganiem po nieoczywiste materiały w przestrzeni teatralnej czy też środki wyrazu przynależne innym dziedzinom, jak plastyka, film, sztuki wizualne czy design. W rezultacie jego realizacje są niekonwencjonalne, oparte na kontrastach i pozostawiają widzowi duże pole do interpretacji.
W pracy „Sf5” Kudlička zaprasza widza do kontemplacji w liminalnej przestrzeni – zanurzenia się w tafli podążając wzrokiem za zatopionymi bierkami, ale nie przechodzenia na drugą stronę lustra. Odbicie obnaża czy zniekształca rzeczywistość? Indywidualne spojrzenie ma na to wpływ czy wszystko zostało już postanowione?
Boris Kudlička (ur. 1972) Absolwent scenografii w Katedrze Projektowania Scenografii i Kostiumu na Wydziale Teatralnym Akademii Sztuk Pięknych w Bratysławie oraz Akademii Sztuk Pięknych w Groningen. Współpracuje z czołowymi teatrami operowymi i festiwalami na świecie. Współprojektował m.in. polskie pawilony na Expo w Hanowerze w 2000 roku i w Szanghaju w 2010 roku. Opracował także koncepcję nowych wnętrz Hotelu Europejskiego, Restauracji Belvedere w Warszawie oraz prywatnych inwestycji. Ważne miejsce w jego twórczości zajmuje działalność wystawiennicza i projektowa.
drewno, farba akrylowa lakier na lustrze; TAFLAQ2, 120x60x6 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiBoris Kudlička jest od 1995 roku związany z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. To wtedy rozpoczął się proces kształtowania wyrazistego stylu Kudlički, charakteryzujący się minimalistyczną kompozycją, sięganiem po nieoczywiste materiały w przestrzeni teatralnej czy też środki wyrazu przynależne innym dziedzinom, jak plastyka, film, sztuki wizualne czy design. W rezultacie jego realizacje są niekonwencjonalne, oparte na kontrastach i pozostawiają widzowi duże pole do interpretacji.
W pracy „Sf5” Kudlička zaprasza widza do kontemplacji w liminalnej przestrzeni – zanurzenia się w tafli podążając wzrokiem za zatopionymi bierkami, ale nie przechodzenia na drugą stronę lustra. Odbicie obnaża czy zniekształca rzeczywistość? Indywidualne spojrzenie ma na to wpływ czy wszystko zostało już postanowione?
Boris Kudlička (ur. 1972) Absolwent scenografii w Katedrze Projektowania Scenografii i Kostiumu na Wydziale Teatralnym Akademii Sztuk Pięknych w Bratysławie oraz Akademii Sztuk Pięknych w Groningen. Współpracuje z czołowymi teatrami operowymi i festiwalami na świecie. Współprojektował m.in. polskie pawilony na Expo w Hanowerze w 2000 roku i w Szanghaju w 2010 roku. Opracował także koncepcję nowych wnętrz Hotelu Europejskiego, Restauracji Belvedere w Warszawie oraz prywatnych inwestycji. Ważne miejsce w jego twórczości zajmuje działalność wystawiennicza i projektowa.