Amerykański malarz. Jeden z głównych przedstawicieli action painting. Początkowo studiował botanikę i medycynę, a następnie historię sztuki. W latach 1943-45 walczył na wojnie, został ranny i podczas rekonwalescencji zaczął malować. W latach 1950-61 mieszkał w Paryżu, gdzie tworzył prace w tonacji szarobiałej. Następnie jego twórczość zdominowała czerń. Wkrótce uległ wpływowi Henri Matisse’a. W 1957 wykonał polichromie dla Kunsthalle w Bazylei. Po 1957 podróżował często po Azji i do Meksyku. W malarstwie wypracował nową koncepcję przestrzeni – malarską, wewnętrzną i kosmiczną. W jego obrazach ważny jest kolor, plamy barwne występują na obrzeżach płótna lub tworzą kwadratowe pola. Niekiedy poddają się kompozycji, czasami jednak pozostają bezwładne, porozrzucane w przestrzeni.

PODATKI I OPŁATY
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

105
Sam FRANCIS (1923-1994)

SF-214, 1976 r.

litografia/papier, 62 x 80 cm (zadruk)
sygnowany ołówkiem p.d.: 'Sam Francis' opisany l.d.: '8/30'
na odwrociu certyfikat potwierdzający autentyczność

LIETRATURA:
- katalog résonne: Lembark L 209

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Amerykański malarz. Jeden z głównych przedstawicieli action painting. Początkowo studiował botanikę i medycynę, a następnie historię sztuki. W latach 1943-45 walczył na wojnie, został ranny i podczas rekonwalescencji zaczął malować. W latach 1950-61 mieszkał w Paryżu, gdzie tworzył prace w tonacji szarobiałej. Następnie jego twórczość zdominowała czerń. Wkrótce uległ wpływowi Henri Matisse’a. W 1957 wykonał polichromie dla Kunsthalle w Bazylei. Po 1957 podróżował często po Azji i do Meksyku. W malarstwie wypracował nową koncepcję przestrzeni – malarską, wewnętrzną i kosmiczną. W jego obrazach ważny jest kolor, plamy barwne występują na obrzeżach płótna lub tworzą kwadratowe pola. Niekiedy poddają się kompozycji, czasami jednak pozostają bezwładne, porozrzucane w przestrzeni.

PODATKI I OPŁATY
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.