Ur. w 1958 roku. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie (1983). Jego praktyka artystyczna obejmuje działania na pograniczu sztuki, reklamy i środków masowego przekazu. Jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli postmodernizmu oporu - strategii artystycznej polegającej na krytycznym egzaminowaniu współczesnej komercyjnej kultury wizualnej. Szczególne uznanie zyskała jego realizacja zatytułowana Obsession (praca wideo, akcja w przestrzeni publicznej oraz cykl fotografii) w której Toporowicz analizuje i ujawnia w jakim stopniu kultura popularna jest zafascynowana estetyką nazistowską. Obsession reprezentowała Toporowicza na głośnej wystawie Mirroring Evi: Nazi Imagery / Recent Art. (Jewish Museum , Nowy Jork, 2002).
Praca Macieja Toporowicza to fikcyjny bloczek z czterema znaczkami pocztowymi z wizerunkami amerykańskich seryjnych zabójców. Dzieło było reakcją artysty na tendencje kinematografii do idealizacji i kreowania pozytywnych wizerunków morderców. Praca była znakiem protestu przeciw tej modzie i ogólnej gloryfikacji przemocy. Autor zachęcał nabywców znaczków do naklejania ich na koperty i wysyłanie pocztą.
Ur. w 1958 roku. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie (1983). Jego praktyka artystyczna obejmuje działania na pograniczu sztuki, reklamy i środków masowego przekazu. Jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli postmodernizmu oporu - strategii artystycznej polegającej na krytycznym egzaminowaniu współczesnej komercyjnej kultury wizualnej. Szczególne uznanie zyskała jego realizacja zatytułowana Obsession (praca wideo, akcja w przestrzeni publicznej oraz cykl fotografii) w której Toporowicz analizuje i ujawnia w jakim stopniu kultura popularna jest zafascynowana estetyką nazistowską. Obsession reprezentowała Toporowicza na głośnej wystawie Mirroring Evi: Nazi Imagery / Recent Art. (Jewish Museum , Nowy Jork, 2002).
Praca Macieja Toporowicza to fikcyjny bloczek z czterema znaczkami pocztowymi z wizerunkami amerykańskich seryjnych zabójców. Dzieło było reakcją artysty na tendencje kinematografii do idealizacji i kreowania pozytywnych wizerunków morderców. Praca była znakiem protestu przeciw tej modzie i ogólnej gloryfikacji przemocy. Autor zachęcał nabywców znaczków do naklejania ich na koperty i wysyłanie pocztą.