Czołowy arysta XX wieku, któryj już za życia stał się legendą. Studiował w Carnegie Institute of Technology w Pittsburghu w latach 1945-1949. W 1949 przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie podejmował różne prace, m. in. grafika reklamowego dla czasopism "Vogue" i "Harper`s Bazaar", a także projektanta obuwia i dekoratora wystaw w domu towarowym Bonwit Teller. Od 1954 pokazywał swe prace na wystawach indywidualnych, zdobywał nagrody. W 1956 odbył podróż do Europy. Lata 60. zainicjował pierwszymi obrazami z motywem butelki coca-coli. Kontynuując ten i podobne tematy (puszki zupy Campbell, banknoty, portrety Marylin Monroe, Liz Taylor, przetworzenia reporterskich zdjęć wypadków itp.) wszedł do czołówki artystów pop-artu. W 1962 zaczęła funkcjono-wać "Fabryka" (Factory) - pracownia Warhola, która gościła m. in. ekipy realizujące eksperymentalne filmy, grupę rockową The Velvet Underground, artystów, dziwaków, nie mówiąc o asystentach wykonujących rozliczne prace pod nadzorem szefa.

159a
Andy WARHOL (1928-1987)

SERIA ŚWIĘTA APOLONIA, 1984

Cztery sitodruki kolorowe, papier offsetowy, 76 x 55 cm (w świetle p-p)
Sygnowane czarną farbą l.d.: AndyWarhol; ołówkiem 190/250

Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Frayda Feldman, Jörg Schellmann, Andy Warhol Prints. A Catalogue Raisonnée, poz II. 330-333
Cena na aukcjach światowych 28000 €

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Czołowy arysta XX wieku, któryj już za życia stał się legendą. Studiował w Carnegie Institute of Technology w Pittsburghu w latach 1945-1949. W 1949 przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie podejmował różne prace, m. in. grafika reklamowego dla czasopism "Vogue" i "Harper`s Bazaar", a także projektanta obuwia i dekoratora wystaw w domu towarowym Bonwit Teller. Od 1954 pokazywał swe prace na wystawach indywidualnych, zdobywał nagrody. W 1956 odbył podróż do Europy. Lata 60. zainicjował pierwszymi obrazami z motywem butelki coca-coli. Kontynuując ten i podobne tematy (puszki zupy Campbell, banknoty, portrety Marylin Monroe, Liz Taylor, przetworzenia reporterskich zdjęć wypadków itp.) wszedł do czołówki artystów pop-artu. W 1962 zaczęła funkcjono-wać "Fabryka" (Factory) - pracownia Warhola, która gościła m. in. ekipy realizujące eksperymentalne filmy, grupę rockową The Velvet Underground, artystów, dziwaków, nie mówiąc o asystentach wykonujących rozliczne prace pod nadzorem szefa.