Od lat osiemdziesiątych, we współpracy z programistami komputerowymi, Jan Pamuła tworzył cykle obrazów i grafik, których kompozycja powstawała na bazie ciągłego, permutacyjnego podziału płaszczyzny aż do osiągnięcia efektu rozbudowanej sieci prostokątów. Jest to jeden z pierwszych przykładów wykorzystania w polskiej sztuce programów komputerowych do organizacji przestrzeni obrazu. Praca Pamuły może kojarzyć się z czarno białymi, konceptualnymi obrazami Ryszarda Winiarskiego, które warszawski artysta tworzył na bazie kontrolowanego przez odpowiednie wzory logiczne i matematyczne przypadku. W obrazach Pamuły kreowanych przy użyciu maszyn, przypadkowość została ograniczona nieomal do zera.

25
Jan PAMUŁA (1944 Spytkowice k. Wadowic - 2022)

Seria komputerowa I nr 10, 2011

Akryl, płótno; wym.: 60 x 60 cm; sygn. p.d.: J. Pamuła; opis autorski na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Od lat osiemdziesiątych, we współpracy z programistami komputerowymi, Jan Pamuła tworzył cykle obrazów i grafik, których kompozycja powstawała na bazie ciągłego, permutacyjnego podziału płaszczyzny aż do osiągnięcia efektu rozbudowanej sieci prostokątów. Jest to jeden z pierwszych przykładów wykorzystania w polskiej sztuce programów komputerowych do organizacji przestrzeni obrazu. Praca Pamuły może kojarzyć się z czarno białymi, konceptualnymi obrazami Ryszarda Winiarskiego, które warszawski artysta tworzył na bazie kontrolowanego przez odpowiednie wzory logiczne i matematyczne przypadku. W obrazach Pamuły kreowanych przy użyciu maszyn, przypadkowość została ograniczona nieomal do zera.