Od lat osiemdziesiątych, we współpracy z programistami komputerowymi, Jan Pamuła tworzył cykle obrazów i grafik, których kompozycja powstawała na bazie ciągłego, permutacyjnego podziału płaszczyzny aż do osiągnięcia efektu rozbudowanej sieci prostokątów. Jest to jeden z pierwszych przykładów wykorzystania w polskiej sztuce programów komputerowych do organizacji przestrzeni obrazu. Praca Pamuły może kojarzyć się z czarno białymi, konceptualnymi obrazami Ryszarda Winiarskiego, które warszawski artysta tworzył na bazie kontrolowanego przez odpowiednie wzory logiczne i matematyczne przypadku. W obrazach Pamuły kreowanych przy użyciu maszyn, przypadkowość została ograniczona nieomal do zera.
Akryl, płótno; wym.: 60 x 60 cm; sygn. p.d.: J. Pamuła; opis autorski na odwrocie
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiOd lat osiemdziesiątych, we współpracy z programistami komputerowymi, Jan Pamuła tworzył cykle obrazów i grafik, których kompozycja powstawała na bazie ciągłego, permutacyjnego podziału płaszczyzny aż do osiągnięcia efektu rozbudowanej sieci prostokątów. Jest to jeden z pierwszych przykładów wykorzystania w polskiej sztuce programów komputerowych do organizacji przestrzeni obrazu. Praca Pamuły może kojarzyć się z czarno białymi, konceptualnymi obrazami Ryszarda Winiarskiego, które warszawski artysta tworzył na bazie kontrolowanego przez odpowiednie wzory logiczne i matematyczne przypadku. W obrazach Pamuły kreowanych przy użyciu maszyn, przypadkowość została ograniczona nieomal do zera.