Cześnik w swej sztuce opowiada się całkowicie po stronie treści, narracji, historii; nawet jeśli są one fragmentaryczne, urwane, nieciągłe, nadal pozostają opowieściami. Te obrazowe narracje mają bardzo różnorodne źródła – najwięcej tu chyba przygód własnych, wspomnień, zasłyszanych opowieści. Są liczne cytaty z rzeczywistości, (...) ale są również jawne i częste odniesienia do historii malarstwa, do historii sztuki – pisał historyk i krytyk sztuki Bogusław Deptuła przy okazji wystawy artysty Niebezpieczne związki w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w 2021 r.

145
Henryk CZEŚNIK (ur. 1951)

SEN MINISTRANTA, 1998

znak drogowy, technika własna, mieszana
średnica: 79 cm
sygn. d.: „Sen Ministranta“ H. Cześnik 98

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Cześnik w swej sztuce opowiada się całkowicie po stronie treści, narracji, historii; nawet jeśli są one fragmentaryczne, urwane, nieciągłe, nadal pozostają opowieściami. Te obrazowe narracje mają bardzo różnorodne źródła – najwięcej tu chyba przygód własnych, wspomnień, zasłyszanych opowieści. Są liczne cytaty z rzeczywistości, (...) ale są również jawne i częste odniesienia do historii malarstwa, do historii sztuki – pisał historyk i krytyk sztuki Bogusław Deptuła przy okazji wystawy artysty Niebezpieczne związki w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w 2021 r.