Studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP w pracowni prof. Artura Nachta-Samborskiego. Dyplom uzyskał w 1964 r. Po ukończeniu studiów brał czynny udział w życiu artystycznym. Został uhonorowany licznymi nagrodami i wyróżnieniami. Punktem odniesienia dla jego twórczości jest sztuka polska przełomu XIX i XX wieku. Tworzone w konwencji realistycznej obrazy są jednak bardzo trudne do zdefiniowania, określenia czy opisania. Mistrzowskie opanowanie warsztatu, stała, delikatna paleta barw, symboliczne przedstawianie treści, przy ograniczeniu do minimum elementów kompozycyjnych i malarska tajemniczość, to cechy powodujące, że nikt nie przechodzi obojętnie obok obrazów Janusza Lewandowskiego. Symbolizm jest ze swej natury romantyczny i takie też są obrazy Janusza Lewandowskiego.
olej, płyta;
50 x 117 cm (w świetle oprawy);
sygn. i dat. p. d.: LEWANDOWSKI 99;
praca oprawiona
Studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP w pracowni prof. Artura Nachta-Samborskiego. Dyplom uzyskał w 1964 r. Po ukończeniu studiów brał czynny udział w życiu artystycznym. Został uhonorowany licznymi nagrodami i wyróżnieniami. Punktem odniesienia dla jego twórczości jest sztuka polska przełomu XIX i XX wieku. Tworzone w konwencji realistycznej obrazy są jednak bardzo trudne do zdefiniowania, określenia czy opisania. Mistrzowskie opanowanie warsztatu, stała, delikatna paleta barw, symboliczne przedstawianie treści, przy ograniczeniu do minimum elementów kompozycyjnych i malarska tajemniczość, to cechy powodujące, że nikt nie przechodzi obojętnie obok obrazów Janusza Lewandowskiego. Symbolizm jest ze swej natury romantyczny i takie też są obrazy Janusza Lewandowskiego.