Temat obrazu jest prawdopodobnie ilustracją utworu literackiego lub wydarzenia historycznego odwołującego się do średniowiecza. Ukazane zostało męstwo młodego myśliwego, który ratuje przerażoną kobietę przed atakującym ją dzikiem. Młodzieniec nie należy do dworskiej świty, widocznej w głębi przedstawienia. Sposób narracji wywodzi się z tradycji francuskiego malarstwa historycznego ukształtowanego przez Horacego Verneta i jego naśladowców, w latach dwudziestych XIX stulecia. Wpływy dzieł Verneta (Mazepa, 1826, Prefektura, Awinion; Ballada Lenore, 1839, Musée des Beaux-Arts, Nantes) widoczne są w kompozycji tego obrazu, w sposobie ukazania postaci, w ich wyglądzie i typie urody. Niniejszy obraz może być kopią lub powtórzeniem z innego dzieła i pochodzi z drugiej ćwierci XIX wieku. Posiada on duże walory dekoracyjne.
Temat obrazu jest prawdopodobnie ilustracją utworu literackiego lub wydarzenia historycznego odwołującego się do średniowiecza. Ukazane zostało męstwo młodego myśliwego, który ratuje przerażoną kobietę przed atakującym ją dzikiem. Młodzieniec nie należy do dworskiej świty, widocznej w głębi przedstawienia. Sposób narracji wywodzi się z tradycji francuskiego malarstwa historycznego ukształtowanego przez Horacego Verneta i jego naśladowców, w latach dwudziestych XIX stulecia. Wpływy dzieł Verneta (Mazepa, 1826, Prefektura, Awinion; Ballada Lenore, 1839, Musée des Beaux-Arts, Nantes) widoczne są w kompozycji tego obrazu, w sposobie ukazania postaci, w ich wyglądzie i typie urody. Niniejszy obraz może być kopią lub powtórzeniem z innego dzieła i pochodzi z drugiej ćwierci XIX wieku. Posiada on duże walory dekoracyjne.