Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego repertuar tematyczny obejmował obok scen religijnych, liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i antyczne wątki. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.
Olej, sklejka; 68,5 x 98,5 cm
Sygn. l.d. Wlastimil/ 1938Hofman
Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego repertuar tematyczny obejmował obok scen religijnych, liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i antyczne wątki. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.