Pochodzenie: Nabyta bezpośrednio od artysty we Francji Następnie z pochodzenia, od obecnego właściciela, kolekcja prywatna, Norwegia

Ten obiekt jest prezentowany jako import tymczasowy. Alexis Griitchenko jest malarzem, akwarelistą, pisarzem i krytykiem sztuki pochodzenia ukraińskiego. Studiował w latach 1905-1912 na uniwersytetach w Petersburgu, Kijowie, Moskwie. Malarstwa i rysunku uczył się w pracowni SI Swietosławskiego w latach 1906-1908, w pracowni KF Jouona i I. Dudina w latach 1909-1910 oraz PP Konczałowskiego i II Machkowa w latach 1911-1912 w Moskwie. Pracował także w pracowni VI Tatlina i studiował kolekcję Siergieja Chtchoukine'a, w tym prace Paula Cézanne'a, Henri Matisse'a, Paula Gauguina, Claude'a Moneta i Pabla Picassa. W 1911 r. Alexis Gritchenko odwiedził Paryż, Luwr, spotkał André Lhote, Aleksandra Archipenkę i Henri Le Fauconniera, następnie odwiedził wiele miast we Włoszech i wrócił do Moskwy, gdzie założył awangardę, którą nazwał „Cvetodinamos” (Ruch Koloru). ). Alexis Grichenko został profesorem w wolnym warsztacie państwowym w 1918 roku, następnie wraz z Aleksandrem Szewczenką nauczał istoty teorii „Cwietodynamosa”, której podstawą jest znaczenie mas koloru, które definiują i dzielą przestrzeń. Teoria Alexisa Griczenko miesza się z rangą awangard moskiewskich, prymitywizmem Aleksandra Chevtchenko, Nathali Goncharova, Michel Larionov, suprematyzmem Kazimierza Malewicza, konstruktywizmem. Odrzucając dyktaturę bolszewicką, postanawia udać się na zachód, przenosi się do Kijowa, następnie z Sewastopola wjeżdża do Konstantynopola, gdzie przebywa przez dwa lata od 1919 do 1921. Pracuje w nędzy i nieubłaganie. „Gra karciana w Konstantynopolu” i „Scena uliczna w Konstantynopolu” wyprodukowane w 1921 roku świadczą o znaczeniu, jakie przywiązuje się do koloru i geometrii form. EV

065
Alexis GRITCHENKO (1883 Krolewiec – 1977 Vence)

Scena w Stambule, 1921

Akwarela, tusz i ołówek na papierze
20,5 x 14,5 cm
Sygn. i dat. lewy dolny "Gritchenko 1921"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie: Nabyta bezpośrednio od artysty we Francji Następnie z pochodzenia, od obecnego właściciela, kolekcja prywatna, Norwegia

Ten obiekt jest prezentowany jako import tymczasowy. Alexis Griitchenko jest malarzem, akwarelistą, pisarzem i krytykiem sztuki pochodzenia ukraińskiego. Studiował w latach 1905-1912 na uniwersytetach w Petersburgu, Kijowie, Moskwie. Malarstwa i rysunku uczył się w pracowni SI Swietosławskiego w latach 1906-1908, w pracowni KF Jouona i I. Dudina w latach 1909-1910 oraz PP Konczałowskiego i II Machkowa w latach 1911-1912 w Moskwie. Pracował także w pracowni VI Tatlina i studiował kolekcję Siergieja Chtchoukine'a, w tym prace Paula Cézanne'a, Henri Matisse'a, Paula Gauguina, Claude'a Moneta i Pabla Picassa. W 1911 r. Alexis Gritchenko odwiedził Paryż, Luwr, spotkał André Lhote, Aleksandra Archipenkę i Henri Le Fauconniera, następnie odwiedził wiele miast we Włoszech i wrócił do Moskwy, gdzie założył awangardę, którą nazwał „Cvetodinamos” (Ruch Koloru). ). Alexis Grichenko został profesorem w wolnym warsztacie państwowym w 1918 roku, następnie wraz z Aleksandrem Szewczenką nauczał istoty teorii „Cwietodynamosa”, której podstawą jest znaczenie mas koloru, które definiują i dzielą przestrzeń. Teoria Alexisa Griczenko miesza się z rangą awangard moskiewskich, prymitywizmem Aleksandra Chevtchenko, Nathali Goncharova, Michel Larionov, suprematyzmem Kazimierza Malewicza, konstruktywizmem. Odrzucając dyktaturę bolszewicką, postanawia udać się na zachód, przenosi się do Kijowa, następnie z Sewastopola wjeżdża do Konstantynopola, gdzie przebywa przez dwa lata od 1919 do 1921. Pracuje w nędzy i nieubłaganie. „Gra karciana w Konstantynopolu” i „Scena uliczna w Konstantynopolu” wyprodukowane w 1921 roku świadczą o znaczeniu, jakie przywiązuje się do koloru i geometrii form. EV