Pierwszym pedagogiem Grottgera był ojciec malarz-amator. Wykształcenie artystyczne zawdzięczał studiom we Lwowie w pracowni J. Maszkowskiego oraz u J. Kossaka. Naukę kontynuował w krakowskiej SSP u W. K. Stattlera i Wł. Łuszczkiewicza (1852-1854) oraz w Akademii Wiedeńskiej w pracowniach K. Blaasa, K. Wurzingera, K. Mayera (1854-1859). Do 1865 r. mieszkał w Wiedniu, gdzie zajmował się malarstwem i pracą ilustratora czasopism. Po powrocie do kraju przebywał w Krakowie, Lwowie, Śniatynce, Grybowie i Dyniskach. Był twórcą kompozycji historycznych, o tematyce powstańczej i martyrologicznej, scen rodzajowych i portretów. Stworzył ikonografię Powstania Styczniowego.

8
Artur GROTTGER (1837-1867)

SCENA RODZAJOWA WE WNĘTRZU ŚWIĄTYNI, 1861 r.

Olej na papierze naklejonym na tekturę
57,5 x 43 cm (w świetle ramy)

Sygnowany p.d. - "aG (monogram wiązany) / 1861"
Ekspertyza - Wacława Milewska, 2004 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pierwszym pedagogiem Grottgera był ojciec malarz-amator. Wykształcenie artystyczne zawdzięczał studiom we Lwowie w pracowni J. Maszkowskiego oraz u J. Kossaka. Naukę kontynuował w krakowskiej SSP u W. K. Stattlera i Wł. Łuszczkiewicza (1852-1854) oraz w Akademii Wiedeńskiej w pracowniach K. Blaasa, K. Wurzingera, K. Mayera (1854-1859). Do 1865 r. mieszkał w Wiedniu, gdzie zajmował się malarstwem i pracą ilustratora czasopism. Po powrocie do kraju przebywał w Krakowie, Lwowie, Śniatynce, Grybowie i Dyniskach. Był twórcą kompozycji historycznych, o tematyce powstańczej i martyrologicznej, scen rodzajowych i portretów. Stworzył ikonografię Powstania Styczniowego.