Francuski malarz, rysownik i rytownik. Urodzony w Montevideo, nauki pobierał w Paryżu u Jeana Emile`a Bulanda i EugÝne`a Justina Fattoriniego, dość znanych grafików i rysowników. Mieszkał pod Paryżem w Bois-Colombes. Podejmował tematykę religijną, rodzajową, szczególnie upodobał sobie motywy bretońskie, zajmował się też ilustracją książkową.
Rysunek przedstawia scenę we wnętrzu, gdzie eleganckie towarzystwo, ubrane w dworskie osiemnastowieczne stroje, słucha recytacji. Urozmaicona kompozycja i barwność ubiorów oraz rokokowego wnętrza nadają tej scenie lekkości, swobody i tworzą miłą atmosferę. Praca pochodzi prawdopodobnie z końca XIX stulecia i może wiązać się z ilustracjami wykonywanymi przez Damblasa do różnych dzieł literackich. Koniec XIX wieku we Francji sprzyjał nadal zainteresowaniu sztuką rokoka, tego typu historyzujące sceny rodzajowe cieszyły się dużym wzięciem wśród mieszczańskiego odbiorcy.
Akwarela, papier; 23 x 29,2 cm
Sygnowana p. d.: Damblans
na odwrocie ołówkiem: DAMBLANS EugÝne - Aquarellmaler |
geb. 14. VII. 1865 in Montevideo (URUguay) | Tätig in Frankreich. (Benezit)
Francuski malarz, rysownik i rytownik. Urodzony w Montevideo, nauki pobierał w Paryżu u Jeana Emile`a Bulanda i EugÝne`a Justina Fattoriniego, dość znanych grafików i rysowników. Mieszkał pod Paryżem w Bois-Colombes. Podejmował tematykę religijną, rodzajową, szczególnie upodobał sobie motywy bretońskie, zajmował się też ilustracją książkową.
Rysunek przedstawia scenę we wnętrzu, gdzie eleganckie towarzystwo, ubrane w dworskie osiemnastowieczne stroje, słucha recytacji. Urozmaicona kompozycja i barwność ubiorów oraz rokokowego wnętrza nadają tej scenie lekkości, swobody i tworzą miłą atmosferę. Praca pochodzi prawdopodobnie z końca XIX stulecia i może wiązać się z ilustracjami wykonywanymi przez Damblasa do różnych dzieł literackich. Koniec XIX wieku we Francji sprzyjał nadal zainteresowaniu sztuką rokoka, tego typu historyzujące sceny rodzajowe cieszyły się dużym wzięciem wśród mieszczańskiego odbiorcy.