Obraz ukazuje eleganckie towarzystwo zgromadzone przed wielkim portykiem kolumnowym, w pierwszym rzędzie siedzą, ubrani w siedemnastowieczne stroje, mężczy¼ni i kobiety. Sceneria może ukazywać przygotowania do mającego się rozpocząć przedstawienia lub koncertu na świeżym powietrzu. Obraz powstał w latach 20-tych lub 30-tych XIX wieku i jest świadomym nawiązaniem do scen rodzajowych w "holenderskiej" lub "flamandzkiej" manierze, bardzo popularnej w sztuce francuskiej tego czasu. Autor czerpie nie tylko ze sztuki północnej XVII wieku, ale też z malarstwa włoskiego XVI stulecia, co wyra¼nie widać w kompozycji dwóch młodych służących stojących przy stole, nakrytym białym obrusem i dekoracyjną zastawą. Dzieło posiada wszelkie znamiona szkicu przygotowawczego do większej całości.
Obraz ukazuje eleganckie towarzystwo zgromadzone przed wielkim portykiem kolumnowym, w pierwszym rzędzie siedzą, ubrani w siedemnastowieczne stroje, mężczy¼ni i kobiety. Sceneria może ukazywać przygotowania do mającego się rozpocząć przedstawienia lub koncertu na świeżym powietrzu. Obraz powstał w latach 20-tych lub 30-tych XIX wieku i jest świadomym nawiązaniem do scen rodzajowych w "holenderskiej" lub "flamandzkiej" manierze, bardzo popularnej w sztuce francuskiej tego czasu. Autor czerpie nie tylko ze sztuki północnej XVII wieku, ale też z malarstwa włoskiego XVI stulecia, co wyra¼nie widać w kompozycji dwóch młodych służących stojących przy stole, nakrytym białym obrusem i dekoracyjną zastawą. Dzieło posiada wszelkie znamiona szkicu przygotowawczego do większej całości.