Walery Eljasz Radzikowski był uczniem Władysława Łuszczkiewicza w krakowskiej SSP (1856-62). Pod wpływem jego twórczości zaczął malować kompozycje historyczne. Naukę malarstwa kontynuował w Monachium, gdzie specjalizował się w malarstwie akwarelowym w pracowni Teodora Horschelta (1862-65). Twórczość Radzikowskiego rozwijała się w dwóch nurtach tematycznych - do pierwszego należały kompozycje historyczne, inspirowane przeszłością narodową oraz literaturą piękną; do drugiego nurtu należało malarstwo pejzażowe, zwłaszcza widoki tatrzańskie.

54
Walery ELJASZ-RADZIKOWSKI (1841-1905)

Scena Nawiedzenia oraz Maria Magdalena pod krzyżem, 1890 r.

akwarela, ołówek/papier, 11 x 19 cm
opisany u góry: `Nawiedzenie MB` obok `M. Magdalena pod Krzyżem` oraz sygnowany i datowany l.d.: `29/3 1890 | WE`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Walery Eljasz Radzikowski był uczniem Władysława Łuszczkiewicza w krakowskiej SSP (1856-62). Pod wpływem jego twórczości zaczął malować kompozycje historyczne. Naukę malarstwa kontynuował w Monachium, gdzie specjalizował się w malarstwie akwarelowym w pracowni Teodora Horschelta (1862-65). Twórczość Radzikowskiego rozwijała się w dwóch nurtach tematycznych - do pierwszego należały kompozycje historyczne, inspirowane przeszłością narodową oraz literaturą piękną; do drugiego nurtu należało malarstwo pejzażowe, zwłaszcza widoki tatrzańskie.