Stempel Polish Social & Kultural Association (POSK Gallery Collection, London), co się odnosi do aukcji stanowiącej wyprzedaż pracowni M. Lurczyńskiego i St. Eleszkiewicza.
W katalogu wystawy retrospektywnej artysty w paryskiej Galerie de l`Atelier w 1971 r. wstęp napisał znany historyk sztuki Georges Pillement, który podkreślił przynależność artysty do tych członków Ecole de Paris przybyłych z Polski, którzy potrafią połączyć swój folklor z "tendencjami wysnutymi z impresjonizmu i fowizmu". Artsta studiował w Warszawie i w Atenach (gdzie wystawiał w 1922), następnie osiadł w Paryżu. Od 1927 r. pracował w atelier Jean Gautin, projektując, jako "pierwszy rysownik", witraże, mozaiki i szkło rytowane. Związany był z malarzem i poetą Mieczysławem Lurczyńskim.
olej na papierze, płótno 50 x 61
sygnowany prawy dół: \"S. Eleszkiewicz\"
Stempel Polish Social & Kultural Association (POSK Gallery Collection, London), co się odnosi do aukcji stanowiącej wyprzedaż pracowni M. Lurczyńskiego i St. Eleszkiewicza.
W katalogu wystawy retrospektywnej artysty w paryskiej Galerie de l`Atelier w 1971 r. wstęp napisał znany historyk sztuki Georges Pillement, który podkreślił przynależność artysty do tych członków Ecole de Paris przybyłych z Polski, którzy potrafią połączyć swój folklor z "tendencjami wysnutymi z impresjonizmu i fowizmu". Artsta studiował w Warszawie i w Atenach (gdzie wystawiał w 1922), następnie osiadł w Paryżu. Od 1927 r. pracował w atelier Jean Gautin, projektując, jako "pierwszy rysownik", witraże, mozaiki i szkło rytowane. Związany był z malarzem i poetą Mieczysławem Lurczyńskim.