Wyjątkowej urody szkic czołowego artysty okresu Młodej Polski.

Jacek Malczewski (1854–1929) chętnie wprowadzał do swoich symbolicznych kompozycji postaci zaczerpnięte z mitologii antycznej, ikonografii chrześcijańskiej, a także rodzimych, ludowych podań i legend. Siedzący do siebie tyłem – młoda Nimfa i Satyr z lubością zbliżający usta do pucharu - tworzą symetryczną kompozycję wpisaną w kształt trójkąta. Takie ujęcie nagich postaci, wydobytych z błękitnego, akwarelowego tła wprawnym, choć swobodnie prowadzonym konturem, sugerować może prawdopodobne przeznaczenie szkicu jako projektu polichromii lub tympanonu. Dzieła Jacka Malczewskiego, oprócz niezaprzeczalnych walorów artystycznych, stanowią zawsze przemyślaną inwestycję kolekcjonerską.

26
Jacek MALCZEWSKI (1854 Radom - 1929 Kraków)

Satyr i nimfa [Projekt polichromii], przełom XIX i XX w.

Akwarela, ołówek, apier;
wym.: 13 x 27 cm;
sygn. oł. p. d.: JMalczewski.
Praca oprawiona w dawne pp.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wyjątkowej urody szkic czołowego artysty okresu Młodej Polski.

Jacek Malczewski (1854–1929) chętnie wprowadzał do swoich symbolicznych kompozycji postaci zaczerpnięte z mitologii antycznej, ikonografii chrześcijańskiej, a także rodzimych, ludowych podań i legend. Siedzący do siebie tyłem – młoda Nimfa i Satyr z lubością zbliżający usta do pucharu - tworzą symetryczną kompozycję wpisaną w kształt trójkąta. Takie ujęcie nagich postaci, wydobytych z błękitnego, akwarelowego tła wprawnym, choć swobodnie prowadzonym konturem, sugerować może prawdopodobne przeznaczenie szkicu jako projektu polichromii lub tympanonu. Dzieła Jacka Malczewskiego, oprócz niezaprzeczalnych walorów artystycznych, stanowią zawsze przemyślaną inwestycję kolekcjonerską.