W roku 1898 rozpoczął studia w Akademii Krakowskiej. Studiował rzeźbę i ceramikę w pracowni Konstantego Laszczki. W latach 1904-1905 przebywał w Paryżu w Académie Julian i praktykował w SÝvres u braci Mougin oraz wytwórniach ceramicznych w Miśni i Wiedniu.
Jagmin odegrał wybitną rolę jako twórca kwestionujący podział na sztukę czystą i stosowaną oraz niestrudzony eksperymentator w dziedzinie technologii ceramicznych i ich zastosowania w architekturze. Do najwybitniejszych jego prac rzeźbiarskich należą dzieła inspirowane duchem Młodej Polski, symbolizmu i secesji, takie jak na przykład Kobieta na ślimaku, po 1900; Głowa mężczyzny, ok. 1903; Szatan, ok. 1910. Ważną dziedziną twórczości artysty były dekoracje ceramiczne zastosowane do architektury, zdobiące wiele gmachów warszawskich. Zajmował się ponadto teorią filmu.
glinka barwiona, patynowana, wysokość 47,5 cm,
sygnowana z tyłu podstawy "ST.JAGMIN".
Rzadkość na rynku antykwarycznym.
W roku 1898 rozpoczął studia w Akademii Krakowskiej. Studiował rzeźbę i ceramikę w pracowni Konstantego Laszczki. W latach 1904-1905 przebywał w Paryżu w Académie Julian i praktykował w SÝvres u braci Mougin oraz wytwórniach ceramicznych w Miśni i Wiedniu.
Jagmin odegrał wybitną rolę jako twórca kwestionujący podział na sztukę czystą i stosowaną oraz niestrudzony eksperymentator w dziedzinie technologii ceramicznych i ich zastosowania w architekturze. Do najwybitniejszych jego prac rzeźbiarskich należą dzieła inspirowane duchem Młodej Polski, symbolizmu i secesji, takie jak na przykład Kobieta na ślimaku, po 1900; Głowa mężczyzny, ok. 1903; Szatan, ok. 1910. Ważną dziedziną twórczości artysty były dekoracje ceramiczne zastosowane do architektury, zdobiące wiele gmachów warszawskich. Zajmował się ponadto teorią filmu.