Claire Pichaud (1935-2017)
Malarka francuska. Interesowała się filozofią, duchowością i metafizyką. Bardzo ważna była dla niej muzyka, a w 1958 roku wydała swój pierwszy singiel “Il y eut un soir, il y eut un matin…”. Oprócz rozwijania swojej pasji artystycznej, angażowała się także w akcje humanitarne. Swoje obrazy często wystawiała w szpitalach, ponieważ była przekonana, że sztuka i kolory mogą pomóc w procesie leczenia.
Swoją twórczość plastyczną skupiała na tworzeniu serii obrazów. Pierwsza pojawiła się w latach 1968-1970 i składała się z płyt z reliefami z fragmentami wierszy. Po tym czasie Claire zaczęła tworzyć obrazy na papierze, później na płótnie. Charakteryzowały się one odcieniami szarości, brązu i ochry. W 1971 widać mocny zwrot w kierunku abstrakcji. Artystka maluje geometryczne kompozycje inspirowane konstruktywizmem i suprematyzmem, nawiązując do znanych twórców np. w obrazie “Hommage à Malevich” (Hołd dla Malewicza). Z czasem rezygnuje z geometrycznych form i eksperymentuje z kolorem, który stał się motywem przewodnim, kolejnych serii. Po podróży do Nowego Jorku i zetknięciu się z pracami Jacksona Pollocka, Claire zaczyna malować bardziej intuicyjnie. Pojawia się zainteresowanie przypadkiem w malarstwie, co powoduję zmianę narzędzi malarskich z pędzli na wałki malarskie. W 1990-1991, po śmierci bliskich osób, artystka maluje nową serię “ les suites saturniennes”, w której dominuje ciemna kolorystyka. Pojawiają się także symbole związane z kosmosem i znakami zodiaku, co skutkuje nową serią “Znaki Zodiaku”.
akryl/płótno
60 x 73 cm
opisany i sygnowany na odwrocie
praca jest oprawiona
Claire Pichaud (1935-2017)
Malarka francuska. Interesowała się filozofią, duchowością i metafizyką. Bardzo ważna była dla niej muzyka, a w 1958 roku wydała swój pierwszy singiel “Il y eut un soir, il y eut un matin…”. Oprócz rozwijania swojej pasji artystycznej, angażowała się także w akcje humanitarne. Swoje obrazy często wystawiała w szpitalach, ponieważ była przekonana, że sztuka i kolory mogą pomóc w procesie leczenia.
Swoją twórczość plastyczną skupiała na tworzeniu serii obrazów. Pierwsza pojawiła się w latach 1968-1970 i składała się z płyt z reliefami z fragmentami wierszy. Po tym czasie Claire zaczęła tworzyć obrazy na papierze, później na płótnie. Charakteryzowały się one odcieniami szarości, brązu i ochry. W 1971 widać mocny zwrot w kierunku abstrakcji. Artystka maluje geometryczne kompozycje inspirowane konstruktywizmem i suprematyzmem, nawiązując do znanych twórców np. w obrazie “Hommage à Malevich” (Hołd dla Malewicza). Z czasem rezygnuje z geometrycznych form i eksperymentuje z kolorem, który stał się motywem przewodnim, kolejnych serii. Po podróży do Nowego Jorku i zetknięciu się z pracami Jacksona Pollocka, Claire zaczyna malować bardziej intuicyjnie. Pojawia się zainteresowanie przypadkiem w malarstwie, co powoduję zmianę narzędzi malarskich z pędzli na wałki malarskie. W 1990-1991, po śmierci bliskich osób, artystka maluje nową serię “ les suites saturniennes”, w której dominuje ciemna kolorystyka. Pojawiają się także symbole związane z kosmosem i znakami zodiaku, co skutkuje nową serią “Znaki Zodiaku”.