[ekspertyza Haliny Stępień]
Za ekspertyzą: "Jest to ze swobodą wprawnego pędzla malarza scen rodzajowych z koniem, namalowana scena, zapewne studium do większych, rozbudowanych układów figuralnych. Utrzymana w monochromatycznej gamie różnie nasyconych i łamanych bielą ugrów i elementów czerni, jest bardzo dekoracyjna, także i przez świadome jej diagonalne wkomponowanie- po przekątnej! - w deskę podobrazia. (…) Bardzo wyraźne graficzne, rysunkowe elementy tej kompozycji (wiązania uprzęży i zaprzęgu i ich obrysy), szczegóły ubioru woźnicy w połączeniu ze swobodnie kładzioną plamą farby (np. ogólnie zaznaczone wypełnienie sań słomą, także ogólne potraktowanie zaczerwienionej twarzy woźnicy), dość precyzyjne oddana sylweta ciemnobrązowego (karego?) konia- składają się na dekoracyjność tej niedopowiedzianej, rodzajowej chłopskiej scenki."

33
Tadeusz AJDUKIEWICZ (1852 - 1916)

SANIE

Olej, deska; 29,9 x 36,5 cm
Sygnowany ciemnym olejem p. d.: A.T. (monogram wiązany)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

[ekspertyza Haliny Stępień]
Za ekspertyzą: "Jest to ze swobodą wprawnego pędzla malarza scen rodzajowych z koniem, namalowana scena, zapewne studium do większych, rozbudowanych układów figuralnych. Utrzymana w monochromatycznej gamie różnie nasyconych i łamanych bielą ugrów i elementów czerni, jest bardzo dekoracyjna, także i przez świadome jej diagonalne wkomponowanie- po przekątnej! - w deskę podobrazia. (…) Bardzo wyraźne graficzne, rysunkowe elementy tej kompozycji (wiązania uprzęży i zaprzęgu i ich obrysy), szczegóły ubioru woźnicy w połączeniu ze swobodnie kładzioną plamą farby (np. ogólnie zaznaczone wypełnienie sań słomą, także ogólne potraktowanie zaczerwienionej twarzy woźnicy), dość precyzyjne oddana sylweta ciemnobrązowego (karego?) konia- składają się na dekoracyjność tej niedopowiedzianej, rodzajowej chłopskiej scenki."