(…) model wytworzony przez tradycję, jako pewien zespół funkcjonujący w świadomości społecznej - wzór osobowy kobiety - wytwór kultury patriarchalnej, funkcjonujący w postaci norm życia społecznego w skuteczny sposób upośledza kobietę przy pozorach respektu dla niej. Zdarzenia zanotowane jako moja własna interwencja nie wyczerpują tego problemu, są tylko jego postawieniem. EWA PARTUM, "SAMOIDENTYFIKACJA", 1980
Ewa Partum to prekursorka sztuki feministycznej w Polsce. U podstaw jej multimedialnych działań artystycznych od samego początku leżało z jednej strony głębokie poświęcenie zagadnieniom poetyckim, z drugiej - postawa nonkonformistyczna. Już sama praca dyplomowa artystki wywołała niemałe zamieszanie: jako swój dyplom Partum zaprezentowała owinięte białymi płachtami dzieła Tadeusza Kantora z serii "Parapluie emballage". Również poezja w wykonaniu Partum nie była standardowo rozumianym tekstem na kartce papieru: artystka zaproponowała pojęcie poezji aktywnej, w której poetyckim jest działanie własnym ciałem. To właśnie swoje ciało Partum uczyniła głównym narzędziem pracy artystycznej i jednocześnie środkiem wyrazu ważkich społecznie idei.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 30 x 40 cm
Istnieje tylko jedna i dotąd jedyna odbitka tej fotografii z założonej przez autorkę edycji 5 + 2 AP.
Praca nie znajduje sie w zadnych zbiorach, ponieważ Ewa Partum nie zdecydowała się na włączenie tej fotografii do swojego cyklu wystawowego ze względu na zbyt erotyczny wydźwięk sytuacji. Motywem fotografii jest wejscie do budynku Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.
(…) model wytworzony przez tradycję, jako pewien zespół funkcjonujący w świadomości społecznej - wzór osobowy kobiety - wytwór kultury patriarchalnej, funkcjonujący w postaci norm życia społecznego w skuteczny sposób upośledza kobietę przy pozorach respektu dla niej. Zdarzenia zanotowane jako moja własna interwencja nie wyczerpują tego problemu, są tylko jego postawieniem. EWA PARTUM, "SAMOIDENTYFIKACJA", 1980
Ewa Partum to prekursorka sztuki feministycznej w Polsce. U podstaw jej multimedialnych działań artystycznych od samego początku leżało z jednej strony głębokie poświęcenie zagadnieniom poetyckim, z drugiej - postawa nonkonformistyczna. Już sama praca dyplomowa artystki wywołała niemałe zamieszanie: jako swój dyplom Partum zaprezentowała owinięte białymi płachtami dzieła Tadeusza Kantora z serii "Parapluie emballage". Również poezja w wykonaniu Partum nie była standardowo rozumianym tekstem na kartce papieru: artystka zaproponowała pojęcie poezji aktywnej, w której poetyckim jest działanie własnym ciałem. To właśnie swoje ciało Partum uczyniła głównym narzędziem pracy artystycznej i jednocześnie środkiem wyrazu ważkich społecznie idei.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.