Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Kontrowersyjne ujęcie przedstawione szkicowo, z wykorzystaniem ołówka i kredki, łagodzi nieco ciężar gatunkowy podejmowanego zagadnienia. Nowosielski w latach 40. i 50. zajmował się tematyką śmierci samobójczej. Co ciekawe, bohaterkami jego malarskich kompozycji były kobiety - artysta ukazywał ich egzekucje, skrępowane ciała, związane dłonie. Ta popularność kobiecych przedstawień nie dziwi w kontekście całej twórczości mistrza. Damy o wydatnych kształtach i nieproporcjonalnych sylwetkach stanowiły ważny element m. in. rozbudowanych kompozycji figuralnych i pejzażowych. Fascynacje kobiecością w przypadku tego artysty realizowały się w różnych malarskich motywach.
ołówek, kredka, papier; 11 x 7,5 cm w św. p-p.;
sygn. p. d.: J. N.
na odwrocie kompozycja figuralna
Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Kontrowersyjne ujęcie przedstawione szkicowo, z wykorzystaniem ołówka i kredki, łagodzi nieco ciężar gatunkowy podejmowanego zagadnienia. Nowosielski w latach 40. i 50. zajmował się tematyką śmierci samobójczej. Co ciekawe, bohaterkami jego malarskich kompozycji były kobiety - artysta ukazywał ich egzekucje, skrępowane ciała, związane dłonie. Ta popularność kobiecych przedstawień nie dziwi w kontekście całej twórczości mistrza. Damy o wydatnych kształtach i nieproporcjonalnych sylwetkach stanowiły ważny element m. in. rozbudowanych kompozycji figuralnych i pejzażowych. Fascynacje kobiecością w przypadku tego artysty realizowały się w różnych malarskich motywach.