Figura młodego mężczyzny w przepasce na biodrach, kroczącego z mieczem we wzniesionej prawej ręce; za nim - porzucony pług. Na nieregularnej podstawie z prawej strony sygnatura: „H. Gauquié”; z przodu napis: „SALUS PATRIAE SUPREMA LEX” [Dobro ojczyzny najwyższym prawem].
Artysta był twórcą licznych kompozycji symboliczno-patriotycznych („Vae Victis”, „Nil virtuti invium”). Jego dziełem są wspaniałe kandelabry z amorkami na moście Aleksandra III w Paryżu.
brąz patynowany, wys. 54,5 cm, szer. 25,5 cm, głęb. 13 cm.
Francja, pocz. XX w.
Figura młodego mężczyzny w przepasce na biodrach, kroczącego z mieczem we wzniesionej prawej ręce; za nim - porzucony pług. Na nieregularnej podstawie z prawej strony sygnatura: „H. Gauquié”; z przodu napis: „SALUS PATRIAE SUPREMA LEX” [Dobro ojczyzny najwyższym prawem].
Artysta był twórcą licznych kompozycji symboliczno-patriotycznych („Vae Victis”, „Nil virtuti invium”). Jego dziełem są wspaniałe kandelabry z amorkami na moście Aleksandra III w Paryżu.