„W najogólniejszym ujęciu malarstwo Michała Misiaka jest zaliczane do nurtu geometrycznego. Mechanizm działania jego obrazów jest analogiczny do tego, jakiego używali klasycy op-artu: przebieg blisko położonych równoległych lub przecinających się gęsto linii, wprawia powierzchnię w wibrację, odsłaniając względność dwuwymiaru. Ujawniają się przestrzenie istniejące nie na zasadzie wzajemnego rozmieszczenia przedmiotów w perspektywie, nie "wymalowane na obrazie", lecz wprost wyrażane przez obraz. Tym sposobem utwór malarski nie "przedstawia", ani nie "obrazuje" żadnego obiektu w świecie widzialnym, lecz odnosi się do arche, do zasady podstawowej istnienia tego świata. No, w każdym razie, podstawowej według konceptu pitagorejczyków. A tą zasadą była liczba, a więc - proporcja, a więc - harmonia, a więc - złoty podział, a więc - symetria.” - Andrzej Stembarth Sawicki (tekst towarzyszący wystawie: Michała Misiaka "Struktury dynamiczne", Galeria SOCATO, 2013)

402
Michał MISIAK (ur. 1973)

S-45, 2009

olej, płótno; 100 x 100 cm;
na odwrocie znak autorski oraz opis autorski: MICHAŁ MISIAK 2009 / "S -45" / OLEJ, 100 X 100 CM.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„W najogólniejszym ujęciu malarstwo Michała Misiaka jest zaliczane do nurtu geometrycznego. Mechanizm działania jego obrazów jest analogiczny do tego, jakiego używali klasycy op-artu: przebieg blisko położonych równoległych lub przecinających się gęsto linii, wprawia powierzchnię w wibrację, odsłaniając względność dwuwymiaru. Ujawniają się przestrzenie istniejące nie na zasadzie wzajemnego rozmieszczenia przedmiotów w perspektywie, nie "wymalowane na obrazie", lecz wprost wyrażane przez obraz. Tym sposobem utwór malarski nie "przedstawia", ani nie "obrazuje" żadnego obiektu w świecie widzialnym, lecz odnosi się do arche, do zasady podstawowej istnienia tego świata. No, w każdym razie, podstawowej według konceptu pitagorejczyków. A tą zasadą była liczba, a więc - proporcja, a więc - harmonia, a więc - złoty podział, a więc - symetria.” - Andrzej Stembarth Sawicki (tekst towarzyszący wystawie: Michała Misiaka "Struktury dynamiczne", Galeria SOCATO, 2013)