Fotosynteza to autorska metoda fotografii, nad którą Pruszkowski pracował od 1975 roku, polegająca na przeciwstawieniu się wszechobecnej w reportażu doktrynie "momentu decydującego" Henriego Cartier-Bressona i zaproponowaniu multiekspozycji w jednym kadrze w celu poszukiwania pełniejszego przekazania "esencji" zarejestrowanej sumy wielu podobnych wydarzeń czasowo-przestrzennych.

W latach 1960-65 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Dwa lata później wyjechał do Francji. Od lat 90. mieszka i pracuje w Paryżu i Kazimierzu Dolnym. W 1977 powstał pierwszy jego znany cykl o reportażowo-socjologicznym wyrazie, choć akcentowanych walorach fotogenicznych - Barierka. Od 1984 roku artysta realizuje własną ideę artystyczną nazwaną fotosyntezą, polegającą na wielokrotnym nakładaniu i naświetlaniu zdjęć bliskich sobie tematycznie i formalnie, której celem jest obraz syntetyczny. Ta metoda, ma swoje źródła zarówno w fotograficznych portretach z początku XX w. Alvina Langdona Coburna i trochę późniejszych Laszlo Moholy-Nagy’a, jak i w koncepcji poszukiwania syntezy istniejącej w malarstwie renesansowym (m.in. Leonardo da Vinci) i symbolicznym (Paul Gauguin).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

152
Krzysztof PRUSZKOWSKI (ur. 1943)

Rząd Premiera Mazowieckiego, 1989 r.

odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, 37 x 25 cm (w świetle passe-partout)

opisany i datowany u dołu: 'RZĄD PREMIERA MAZOWIECKIEGO FOTOSYNTEZA 89''

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotosynteza to autorska metoda fotografii, nad którą Pruszkowski pracował od 1975 roku, polegająca na przeciwstawieniu się wszechobecnej w reportażu doktrynie "momentu decydującego" Henriego Cartier-Bressona i zaproponowaniu multiekspozycji w jednym kadrze w celu poszukiwania pełniejszego przekazania "esencji" zarejestrowanej sumy wielu podobnych wydarzeń czasowo-przestrzennych.

W latach 1960-65 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Dwa lata później wyjechał do Francji. Od lat 90. mieszka i pracuje w Paryżu i Kazimierzu Dolnym. W 1977 powstał pierwszy jego znany cykl o reportażowo-socjologicznym wyrazie, choć akcentowanych walorach fotogenicznych - Barierka. Od 1984 roku artysta realizuje własną ideę artystyczną nazwaną fotosyntezą, polegającą na wielokrotnym nakładaniu i naświetlaniu zdjęć bliskich sobie tematycznie i formalnie, której celem jest obraz syntetyczny. Ta metoda, ma swoje źródła zarówno w fotograficznych portretach z początku XX w. Alvina Langdona Coburna i trochę późniejszych Laszlo Moholy-Nagy’a, jak i w koncepcji poszukiwania syntezy istniejącej w malarstwie renesansowym (m.in. Leonardo da Vinci) i symbolicznym (Paul Gauguin).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.