Plansza z teki "Recueil de 19 planches etudes de figures, dessinees d`apres nature, a Amsterdamen 1702 (1802) en gravees spiril`uellement a l`eau fore par M. Płoński a Paris". Praca po konserwacji. Według słów J.G. Pawlikowskiego Płoński, uczeń Norblina, to artysta, który "robotą swoją najsłuszniej na nazwę polskiego Rembrandta zasłużył". W latach 1795-1799, towarzysząc mistrzowi, jeździł wraz z innymi uczniami do Nieborowa. W 1796/1797 przebywał we Włoszech, po powrocie nadal utrzymywał kontakt z Norblinem. W 1800 wyjechał za granicę - początkowo do Danii, później Holandii. Przez kilka lat mieszkał w Amsterdamie, gdzie doskonalił swą technikę akwaforty i prowadził studia nad grafiką Rembrandta. Lit.: Rastawiecki, Słownik rytowników polskich, Poznań 1886, poz. 18, s. 245.
Akwaforta; wym.: 170 x 134 mm; nie sygn.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPlansza z teki "Recueil de 19 planches etudes de figures, dessinees d`apres nature, a Amsterdamen 1702 (1802) en gravees spiril`uellement a l`eau fore par M. Płoński a Paris". Praca po konserwacji. Według słów J.G. Pawlikowskiego Płoński, uczeń Norblina, to artysta, który "robotą swoją najsłuszniej na nazwę polskiego Rembrandta zasłużył". W latach 1795-1799, towarzysząc mistrzowi, jeździł wraz z innymi uczniami do Nieborowa. W 1796/1797 przebywał we Włoszech, po powrocie nadal utrzymywał kontakt z Norblinem. W 1800 wyjechał za granicę - początkowo do Danii, później Holandii. Przez kilka lat mieszkał w Amsterdamie, gdzie doskonalił swą technikę akwaforty i prowadził studia nad grafiką Rembrandta. Lit.: Rastawiecki, Słownik rytowników polskich, Poznań 1886, poz. 18, s. 245.