Norman Leto (właściwie Łukasz Banach) we wczesnym okresie swojej twórczości zafascynowany był malarstwem Zdzisława Beksińskiego. Przez kilka lat, aż do tragicznej śmierci Beksińskiego, systematycznie prowadził z nim korespondencję e-mailową.
W liście z dnia 16 lipca 2004 12:10 Beksiński pisze do Banacha:
„Ryby doskonałe, chociaż obrzydliwe! Świetnie wychodzi Panu światło. Bardzo mi się ten obraz podoba.“
W odpowiedzi z 17 lipca 2004 21:12:
„Co mogę napisać - że bardzo się cieszę, że podobają się Panu ryby i światło. Pan mnie tego typu częściowo realistycznym oświetleniem parę lat temu zaraził, więc koło się jakby zamyka“.

Obraz reprodukowany i opisany:
- Jarosław Mikołaj Skoczeń, Detoks. Zdzisław Beksiński Norman Leto. Korespondencja/Rozmowa, Warszawa 2018, s. 729-730, il czarno-biała.

142
Łukasz BANACH (od 2007 pseud. Norman Leto) (ur. 1980, Bochnia)

RYBY, 2004

olej, płyta
100 x 119,5 cm
sygn. pośrodku dolnej krawędzi: BANACH
na odwrocie na płycie sygn.: BANACH | 04
p.g.: pionowa strzałka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Norman Leto (właściwie Łukasz Banach) we wczesnym okresie swojej twórczości zafascynowany był malarstwem Zdzisława Beksińskiego. Przez kilka lat, aż do tragicznej śmierci Beksińskiego, systematycznie prowadził z nim korespondencję e-mailową.
W liście z dnia 16 lipca 2004 12:10 Beksiński pisze do Banacha:
„Ryby doskonałe, chociaż obrzydliwe! Świetnie wychodzi Panu światło. Bardzo mi się ten obraz podoba.“
W odpowiedzi z 17 lipca 2004 21:12:
„Co mogę napisać - że bardzo się cieszę, że podobają się Panu ryby i światło. Pan mnie tego typu częściowo realistycznym oświetleniem parę lat temu zaraził, więc koło się jakby zamyka“.

Obraz reprodukowany i opisany:
- Jarosław Mikołaj Skoczeń, Detoks. Zdzisław Beksiński Norman Leto. Korespondencja/Rozmowa, Warszawa 2018, s. 729-730, il czarno-biała.