Malarka, scenografka oraz antropolożka. Ukończyła Wydział Malarstwa i Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego w roku 1995) oraz Wydział Filozofii Papieskiej Akademii Teologicznej, gdzie studiowała pod kierunkiem ks. prof. Józefa Tischnera. W latach 1988 - 1991 studiowała antropologię i filozofię w Uniwersytecie w Sydney. Jest też stypendystką tamtejszej The Julian Ashton Art School. Po pobycie w Australii artystka namalowała cykl obrazów inspirowany kulturą Aborygenów. W późniejszym okresie (1995-7) źródłem inspiracji dla jej twórczości były dzieła R. M. Rilkego (cykle: Elegie, Sonety do Orfeusza) i A. de Saint- Exupery (cykl: Ptaki). Sarapata jest również autorką scenografii teatralnej: w roku 1995 zaprojektowała scenografię oraz kostiumy do spektaklu 238 próba Fausta w teatrze PWST w Krakowie, w tym też samym roku odbyła się w Muzeum Historii Teatru w Krakowie wystawa jej projektów scenograficznych do Dziadów Mickiewicza oraz Wesela Wyspiańskiego.

173
Beata SARAPATA (ur. 1957 r.)

RYBKI RAFY KORALOWEJ

Akryl, płótno naklejone na tekturę; 15 x 17,2 cm
Sygnowany l.d.: B. SARAPATA

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka, scenografka oraz antropolożka. Ukończyła Wydział Malarstwa i Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego w roku 1995) oraz Wydział Filozofii Papieskiej Akademii Teologicznej, gdzie studiowała pod kierunkiem ks. prof. Józefa Tischnera. W latach 1988 - 1991 studiowała antropologię i filozofię w Uniwersytecie w Sydney. Jest też stypendystką tamtejszej The Julian Ashton Art School. Po pobycie w Australii artystka namalowała cykl obrazów inspirowany kulturą Aborygenów. W późniejszym okresie (1995-7) źródłem inspiracji dla jej twórczości były dzieła R. M. Rilkego (cykle: Elegie, Sonety do Orfeusza) i A. de Saint- Exupery (cykl: Ptaki). Sarapata jest również autorką scenografii teatralnej: w roku 1995 zaprojektowała scenografię oraz kostiumy do spektaklu 238 próba Fausta w teatrze PWST w Krakowie, w tym też samym roku odbyła się w Muzeum Historii Teatru w Krakowie wystawa jej projektów scenograficznych do Dziadów Mickiewicza oraz Wesela Wyspiańskiego.