PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
LITERATURA:
Peintres Juifs de l'École de Paris 1905-1939, Éditions Denoël, Paryż 2000, s. 179. JD Kirszenbaum (1900-1954). La génération perdue, Somogy Éditions d'Art, Paryż, 2013, s. 149. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paris 2015, s. 177.
Urodzony w religijnej rodzinie z Polski, Kirszenbaum wyjechał do Niemiec w 1920 roku i studiował w szkole Bauhaus pod kierunkiem Paula Klee i Wassily'ego Kandinsky'ego. W Berlinie pracował jako ilustrator dla kilku gazet, aż w 1933 roku przeniósł się do Paryża, aby poświęcić się wyłącznie swojej sztuce. Obrazy Kirszenbauma były głęboko inspirowane scenami biblijnymi i społecznością żydowską. Jednym z jego wybitnych kolekcjonerów był Baronne Alix de Rothschild. Rybak / Skrzypek, datowany na 1939 rok, jest jednym z nielicznych obrazów, które ocalały po zniszczeniu jego dzieł podczas okupacji.
olej, płótno
wymiary: 115 x 88.5cm
sygn. i datowany
PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
LITERATURA:
Peintres Juifs de l'École de Paris 1905-1939, Éditions Denoël, Paryż 2000, s. 179. JD Kirszenbaum (1900-1954). La génération perdue, Somogy Éditions d'Art, Paryż, 2013, s. 149. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paris 2015, s. 177.
Urodzony w religijnej rodzinie z Polski, Kirszenbaum wyjechał do Niemiec w 1920 roku i studiował w szkole Bauhaus pod kierunkiem Paula Klee i Wassily'ego Kandinsky'ego. W Berlinie pracował jako ilustrator dla kilku gazet, aż w 1933 roku przeniósł się do Paryża, aby poświęcić się wyłącznie swojej sztuce. Obrazy Kirszenbauma były głęboko inspirowane scenami biblijnymi i społecznością żydowską. Jednym z jego wybitnych kolekcjonerów był Baronne Alix de Rothschild. Rybak / Skrzypek, datowany na 1939 rok, jest jednym z nielicznych obrazów, które ocalały po zniszczeniu jego dzieł podczas okupacji.