Współzałożyciel i autor nazwy "Pro arte". W twórczości powracał często do motywów z podróży do Bretanii i Holandii. W latach dwudziestych malował obrazy oparte na zbliżonym schemacie kompozycyjnym, przeważnie horyzontalne w układzie, o podobnie zmodyfikowanych elementach: po prawej dziób łodzi z rozwianym żaglem, większość płaszczyzny zajmuje morze, gdzieniegdzie piony pali cumowniczych równoważą kompozycję; na pierwszym planie sztafaż - szkicowo potraktowane postacie rybaczek. Całość dopełnia harmonijna tonacja barwna, niekiedy bardzo wyrafinowana, dzięki wprowadzeniu akcentów czystych barw - różu, czerwieni, błękitu. (por. Lija Skalska-Miecik, Władysław Wankie 1860-1925. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe, Warszawa 1989).
akwarela,
35,5 x 47 cm,
sygnowana l.d. "Władysław Wankie``
Współzałożyciel i autor nazwy "Pro arte". W twórczości powracał często do motywów z podróży do Bretanii i Holandii. W latach dwudziestych malował obrazy oparte na zbliżonym schemacie kompozycyjnym, przeważnie horyzontalne w układzie, o podobnie zmodyfikowanych elementach: po prawej dziób łodzi z rozwianym żaglem, większość płaszczyzny zajmuje morze, gdzieniegdzie piony pali cumowniczych równoważą kompozycję; na pierwszym planie sztafaż - szkicowo potraktowane postacie rybaczek. Całość dopełnia harmonijna tonacja barwna, niekiedy bardzo wyrafinowana, dzięki wprowadzeniu akcentów czystych barw - różu, czerwieni, błękitu. (por. Lija Skalska-Miecik, Władysław Wankie 1860-1925. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe, Warszawa 1989).