Na niskiej prostokątnej podstawie stojąca na zwiniętym ogonie ryba podobna do karpia - fantastyczny stwór morski, wsparty na dwu zakończonych pazurami łapach;
koliste pęknięcie wokół podstawy, pęknięcia u dołu płetwy grzbietowej i na wysokości skrzela przy prawym oku.
Według właściciela - praca znanego rzeźbiarza, tworzącego także rzeźby ceramiczne i naczynia z rozbudowaną dekoracją rzeźbiarską. W twórczości Laszczki liczne są realizacje zwierząt, baśniowych stworów, kogutków z polskich legend; wiadomo, że w okresie międzywojennym i po wojnie wykonywał także pełnoplastyczne figury ryb i stworów morskich przypominających ryby (patrz: J. Puciata- Pawłowska, Konstanty Laszczka, Siedlce 1980, s.55-58 i il. II). Swoboda operowania materiałem - gliną i fantastyczny charakter stwora przemawiają za autorstwem Laszczki.
Bozzetto(?),
glina garncarska modelowana z ręki, brązowe szkliwo malarskie; wys. 30,5 cm ; nie sygnowana
Polska, XX w. - Konstanty Laszczka (1865 - 1956)?
Na niskiej prostokątnej podstawie stojąca na zwiniętym ogonie ryba podobna do karpia - fantastyczny stwór morski, wsparty na dwu zakończonych pazurami łapach;
koliste pęknięcie wokół podstawy, pęknięcia u dołu płetwy grzbietowej i na wysokości skrzela przy prawym oku.
Według właściciela - praca znanego rzeźbiarza, tworzącego także rzeźby ceramiczne i naczynia z rozbudowaną dekoracją rzeźbiarską. W twórczości Laszczki liczne są realizacje zwierząt, baśniowych stworów, kogutków z polskich legend; wiadomo, że w okresie międzywojennym i po wojnie wykonywał także pełnoplastyczne figury ryb i stworów morskich przypominających ryby (patrz: J. Puciata- Pawłowska, Konstanty Laszczka, Siedlce 1980, s.55-58 i il. II). Swoboda operowania materiałem - gliną i fantastyczny charakter stwora przemawiają za autorstwem Laszczki.