Ekspertyza Pani Wacławy Milewskiej: (...) obraz odnosi się do powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i mieczem". (...) Kossak opracował temat dwukrotnie, co nie tylko w całej praktyce malarskiej artysty, ale i w przypadku ilustracji do "Ogniem i mieczem", nie było wyjątkiem. (...) Wymiary opiniowanego obrazu, zbliżone do wymiarów ilustracji, które weszły w skład cyklu oraz technika wykonania w sepii nasuwają przypuszczenie, że "Ruski orszak weselny z Panem Zagłobą" miał być może stanowić część cyklu.
Jerzy KOSSAK (1886-1955)
Syn Wojciecha Kossaka, wnuk Juliusza. W twórczości nawiązywał do tematów opracowywanych przez ojca. Obrazy nawiązywały do czasów Księstwa Warszawskiego, Napoleona, Legionów, II Wojny Światowej. Malował sceny batalistyczne, historyczne, rodzajowe.
Sepia, gwasz, papier, 37,5 x 55 cm,
sygn. p.d.: Juliusz Kossak /1886
Ekspertyza Pani Wacławy Milewskiej: (...) obraz odnosi się do powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i mieczem". (...) Kossak opracował temat dwukrotnie, co nie tylko w całej praktyce malarskiej artysty, ale i w przypadku ilustracji do "Ogniem i mieczem", nie było wyjątkiem. (...) Wymiary opiniowanego obrazu, zbliżone do wymiarów ilustracji, które weszły w skład cyklu oraz technika wykonania w sepii nasuwają przypuszczenie, że "Ruski orszak weselny z Panem Zagłobą" miał być może stanowić część cyklu.
Jerzy KOSSAK (1886-1955)
Syn Wojciecha Kossaka, wnuk Juliusza. W twórczości nawiązywał do tematów opracowywanych przez ojca. Obrazy nawiązywały do czasów Księstwa Warszawskiego, Napoleona, Legionów, II Wojny Światowej. Malował sceny batalistyczne, historyczne, rodzajowe.