Juliusz KOSSAK (1824-1899)
Był ojcem Wojciecha Kossaka. W latach 1855 do 1869 przebywał w Paryżu, gdzie kształcił się u H. Verneta. W 1868r. wyjechał do Monachium i uczęszczał do atelier Franza Adama. W 1870 r. powrócił do kraju i osiadł w Krakowie, gdzie zaprzyjaźnił się z W. Gersonem, F. Kostrzewskim, M. Olszewskim i H. Pillatim. Był znakomitym akwarelistą. Malował sceny batalistyczne, historyczno-rodzajowe i rodzajowe. Głównym tematem jego prac był koń. Był założycielem najsłynniejszej dynastii polskich malarzy. Oprócz malarstwa wykonywał też wiele rysunków i ilustracji do książek, czasopism i kalendarzy. Swoje prace wystawiał m.in. w TPSP w Krakowie, w Salonie Unegra.
Sepia, gwasz, papier, 37,5 x 55 cm,
sygn p.d.: Juliusz Kossak /1886 Ekspertyza Pani Wacławy Milewskiej: `...a obraz odnosi się do powieści Henryka Sienkiewicza "Ogniem i mieczem". `...a Kossak opracował temat dwukrotnie, co nie tylko w całej praktyce malarskiej artysty, ale i w przypadku ilustracji do "Ogniem i mieczem", nie było wyjątkiem. `...a Wymiary opiniowanego obrazu, zbliżone do wymiarów ilustracji, które weszły w skład cyklu oraz technika wykonania w sepii nasuwają przypuszczenie, że "Ruski orszak weselny z Panem Zagłobą" miał być może stanowić część cyklu.
Juliusz KOSSAK (1824-1899)
Był ojcem Wojciecha Kossaka. W latach 1855 do 1869 przebywał w Paryżu, gdzie kształcił się u H. Verneta. W 1868r. wyjechał do Monachium i uczęszczał do atelier Franza Adama. W 1870 r. powrócił do kraju i osiadł w Krakowie, gdzie zaprzyjaźnił się z W. Gersonem, F. Kostrzewskim, M. Olszewskim i H. Pillatim. Był znakomitym akwarelistą. Malował sceny batalistyczne, historyczno-rodzajowe i rodzajowe. Głównym tematem jego prac był koń. Był założycielem najsłynniejszej dynastii polskich malarzy. Oprócz malarstwa wykonywał też wiele rysunków i ilustracji do książek, czasopism i kalendarzy. Swoje prace wystawiał m.in. w TPSP w Krakowie, w Salonie Unegra.