Twórczość Bolesława Szańkowskiego od zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Artysta większą część życia spędził poza granicami kraju i to głównie tam w królewskich zamkach i magnackich pałacach jego portrety zdobiły ściany. Szańkowski jako portrecista uznanie zyskał wystawionym w „Salonie“ w 1900 roku męskim portretem w kostiumie czarnego huzara. Obraz otrzymał mention honorable otwierając artyście drzwi do arystokratycznych domów całej Europy.
olej, tektura
86,5 x 61,5 cm (owal)
sygn. z lewej: Szańkowski | 1924.
na odwrocie nieczytelny napis; na ramie, kilkakrotnie powtórzony, numer (niebieską i czerwoną kredką): 1555 oraz nieczytelne napisy
Twórczość Bolesława Szańkowskiego od zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Artysta większą część życia spędził poza granicami kraju i to głównie tam w królewskich zamkach i magnackich pałacach jego portrety zdobiły ściany. Szańkowski jako portrecista uznanie zyskał wystawionym w „Salonie“ w 1900 roku męskim portretem w kostiumie czarnego huzara. Obraz otrzymał mention honorable otwierając artyście drzwi do arystokratycznych domów całej Europy.