La Plume Société Anonyme, Paris, odegrało kluczową rolę w promocji sztuki secesyjnej i literatury symbolistycznej pod koniec XIX wieku. Dzięki współpracy z takimi artystami jak Alfons Mucha, wydawnictwo to pozostawiło trwały ślad w historii sztuki, przyczyniając się do rozwoju i popularyzacji nowych trendów artystycznych.
Alfons Mucha był jednym z najbardziej fascynujących artystów przełomu XIX i XX wieku. Jego twórczość nierozerwalnie wiąże się ze stylem, którego nazwa – Art Nouveau była jednocześnie jego programem. Wpisując się w program nowego ruchu, który opowiadał się za wszechstronnością, Mucha stosował całościowe podejście do sztuki. Był nie tylko malarzem i grafikiem, ale interesował się także rzeźbą, biżuterią, dekoracją wnętrz i sztuką użytkową, Jednak jego prawdziwy talent ujawnił się w grafikach. Stała się ona podstawą jego ogromnej sławy, która trwa dzisiaj.
Wielkie zainteresowanie dziełami Muchy – pisze Ronald F. Lipp – utrzymywało się dzięki wyjątkowości i atrakcyjności, jego rozpoznawalnego na pierwszy rzut oka stylu – le style Mucha – który stał się wizytówką francuskiej secesji.
Figurą centralną twórczości artysty jest kobieta – symboliczna personifikacja duszy świata. Anielsko piękna, zmysłowa, długowłosa, wyidealizowana, w stylu belle époque. Wpisana jest w kompozycje płynnych miękkich linii, symboli, znaków, roślinnych ornamentów. Niezwykłe jest jej spojrzenie: nieco zamglone, zupełnie jakby właśnie wracała do świadomości, tak jak to się dzieje w momencie przebudzenia, na granicy światów…
Prace artysty cechuje bogactwo detali, precyzja i dbałość o każdy element kompozycji.
Twórczość Muchy jest jednym z najważniejszych symboli estetyki secesji. Jego prace graficzne cieszą się wielkim zainteresowaniem i niesłabnącym podziwem, motywy wykorzystywane w modzie, grafice użytkowej i popkulturze.

Oprawy widoczne na wizualizacjach mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej.

40
Alfons MUCHA (1860-1939)

Rozmarzenie, 1897

litografia barwna, papier welinowy o wysokiej gramaturze; 60 x 46 cm w świetle passe – partout o wym. 78 x 62 cm; sygn. na płycie pod kompozycją l.d "Mucha, edycja limitowana oraz numerowana ołówkiem pod kompozycją „53/100”. W l.d. znak graficzny La Plume Société Anonyme, Paris. Oryginalny certyfikat.

Zobacz katalog

Galeria Foksal 17

57 Aukcja Sztuki. Skarby Światowej Grafiki i Trzy Płótna

25.06.2025

19:00

Cena wywoławcza: 1 200 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

La Plume Société Anonyme, Paris, odegrało kluczową rolę w promocji sztuki secesyjnej i literatury symbolistycznej pod koniec XIX wieku. Dzięki współpracy z takimi artystami jak Alfons Mucha, wydawnictwo to pozostawiło trwały ślad w historii sztuki, przyczyniając się do rozwoju i popularyzacji nowych trendów artystycznych.
Alfons Mucha był jednym z najbardziej fascynujących artystów przełomu XIX i XX wieku. Jego twórczość nierozerwalnie wiąże się ze stylem, którego nazwa – Art Nouveau była jednocześnie jego programem. Wpisując się w program nowego ruchu, który opowiadał się za wszechstronnością, Mucha stosował całościowe podejście do sztuki. Był nie tylko malarzem i grafikiem, ale interesował się także rzeźbą, biżuterią, dekoracją wnętrz i sztuką użytkową, Jednak jego prawdziwy talent ujawnił się w grafikach. Stała się ona podstawą jego ogromnej sławy, która trwa dzisiaj.
Wielkie zainteresowanie dziełami Muchy – pisze Ronald F. Lipp – utrzymywało się dzięki wyjątkowości i atrakcyjności, jego rozpoznawalnego na pierwszy rzut oka stylu – le style Mucha – który stał się wizytówką francuskiej secesji.
Figurą centralną twórczości artysty jest kobieta – symboliczna personifikacja duszy świata. Anielsko piękna, zmysłowa, długowłosa, wyidealizowana, w stylu belle époque. Wpisana jest w kompozycje płynnych miękkich linii, symboli, znaków, roślinnych ornamentów. Niezwykłe jest jej spojrzenie: nieco zamglone, zupełnie jakby właśnie wracała do świadomości, tak jak to się dzieje w momencie przebudzenia, na granicy światów…
Prace artysty cechuje bogactwo detali, precyzja i dbałość o każdy element kompozycji.
Twórczość Muchy jest jednym z najważniejszych symboli estetyki secesji. Jego prace graficzne cieszą się wielkim zainteresowaniem i niesłabnącym podziwem, motywy wykorzystywane w modzie, grafice użytkowej i popkulturze.

Oprawy widoczne na wizualizacjach mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej.