Obraz wystawiany. Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Ažbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich (Kościół śś. Piotra i Pawła), a także widoków podkrakowskich wsi (Zagroda wiejska). Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.
Ołówek, papier; 22 x 31,4 cm
Sygnowany p.d.: Rozlewiska Narwi ns 1930 H. Szczygliński
Na odwrocie nalepka pisana na maszynie: HENRYK SZCZYGLIŃSKI | /1881-1944/|
Wystawa monograficzna | Muzeum Okręgowe w Białymstoku | czerwiec-wrzesień 1994
Obraz wystawiany. Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Ažbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich (Kościół śś. Piotra i Pawła), a także widoków podkrakowskich wsi (Zagroda wiejska). Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.