Henryk Policht uczył się malarstwa w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1915-1920, u J. Mehoffera. W czasie studiów był wielokrotnie nagradzany, między innymi za rysunek w 1920 roku. Malował obrazy olejne i pastelowe. Były to pejzaże, kwiaty, sceny rodzajowe. W 1936 roku wziął udział w wystawie Towarzystwa Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie. Zaprezentował wówczas swoje kompozycje Jesienne kwiaty, Motyw znad Wisły, Motyw z Karkowa, Przy pracy, Kopiec Kościuszki, Port Krakowski. W 1937 roku wystawiał w Resursie Obywatelskiej w Krakowie na "Wystawie malarstwa, rzeźby i grafiki". Po wojnie prezentował swoje prace między innymi w Związku Polskich Artystów Plastyków w 1957 roku w Krakowie. W 1963 roku pejzaże Spotkanie Rudawy z Wisłą, Widok Krakowa, Lato w Bronowicach Małych, prezentowane w Pałacu Sztuki, zebrały pozytywne recenzje, jako przykłady tradycyjnego rzetelnego malarstwa o charakterystycznej wszędzie obecnej "pastelowej mgle".

86
Henryk POLICHT (1888-1967)

Róże w wazonie, 1941

olej, tektura;
50 x 37,5 cm
sygnowany po lewej stronie u dołu: Henryk | Policht | 1941

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Henryk Policht uczył się malarstwa w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1915-1920, u J. Mehoffera. W czasie studiów był wielokrotnie nagradzany, między innymi za rysunek w 1920 roku. Malował obrazy olejne i pastelowe. Były to pejzaże, kwiaty, sceny rodzajowe. W 1936 roku wziął udział w wystawie Towarzystwa Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie. Zaprezentował wówczas swoje kompozycje Jesienne kwiaty, Motyw znad Wisły, Motyw z Karkowa, Przy pracy, Kopiec Kościuszki, Port Krakowski. W 1937 roku wystawiał w Resursie Obywatelskiej w Krakowie na "Wystawie malarstwa, rzeźby i grafiki". Po wojnie prezentował swoje prace między innymi w Związku Polskich Artystów Plastyków w 1957 roku w Krakowie. W 1963 roku pejzaże Spotkanie Rudawy z Wisłą, Widok Krakowa, Lato w Bronowicach Małych, prezentowane w Pałacu Sztuki, zebrały pozytywne recenzje, jako przykłady tradycyjnego rzetelnego malarstwa o charakterystycznej wszędzie obecnej "pastelowej mgle".