Malarka i graficzka. Naukę malarstwa rozpoczęła w Wiedniu 1901 roku w prywatnej szkole Heindricha Strehblowa a od 1902 roku studiowała w szkole Franza Hohenberga i Ferdynanda Kruisa. W latach 1906-1909 przebywała w Paryżu studiując w Academie Colarossi, a następnie w Ecole Nationale des Beaux Arts. W tym okresie odbywała liczne podróże do Anglii, Belgii, Holandii i Włoch. W latach 1909-1912 studiowała ponownie w Wiedniu a potem przeniosła się do Lwowa. We wczesnej twórczości artystki dominują portrety. W późniejszym okresie głównym przedmiotem zainteresowań stają się martwe natury - różnorodne kwiaty oraz stylowe wnętrza.
Prezentujemy obraz bardzo prosty w kompozycji - kwiaty w wazonie, obok pudełeczko. Ustawienie przedmiotów sprawia wrażenie, że kompozycja została starannie przemyślana. Wazon, lekko przesunięty względem osi obrazu w stronę prawą, równoważony jest przez pudełeczko leżące na niebieskiej serwecie po stronie lewej, zaś jasny kolor róży po lewej stronie, jako najjaśniejszy punkt kompozycyjny, zrównoważony został płatkiem, który opadł z kwiatu i leży przy stopie wazonu.

11
Zofia ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA (1886 Klagenfurt - Austria - 1971 Lwów)

RÓŻE W WAZONIE

Olej, deska; 43 x 52,5 cm w świetle ramy
Sygnowany l. d.: Zofia Albinowska

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka i graficzka. Naukę malarstwa rozpoczęła w Wiedniu 1901 roku w prywatnej szkole Heindricha Strehblowa a od 1902 roku studiowała w szkole Franza Hohenberga i Ferdynanda Kruisa. W latach 1906-1909 przebywała w Paryżu studiując w Academie Colarossi, a następnie w Ecole Nationale des Beaux Arts. W tym okresie odbywała liczne podróże do Anglii, Belgii, Holandii i Włoch. W latach 1909-1912 studiowała ponownie w Wiedniu a potem przeniosła się do Lwowa. We wczesnej twórczości artystki dominują portrety. W późniejszym okresie głównym przedmiotem zainteresowań stają się martwe natury - różnorodne kwiaty oraz stylowe wnętrza.
Prezentujemy obraz bardzo prosty w kompozycji - kwiaty w wazonie, obok pudełeczko. Ustawienie przedmiotów sprawia wrażenie, że kompozycja została starannie przemyślana. Wazon, lekko przesunięty względem osi obrazu w stronę prawą, równoważony jest przez pudełeczko leżące na niebieskiej serwecie po stronie lewej, zaś jasny kolor róży po lewej stronie, jako najjaśniejszy punkt kompozycyjny, zrównoważony został płatkiem, który opadł z kwiatu i leży przy stopie wazonu.