Zainteresowanie malarstwem abstrakcyjnym Stanisława Fijałkowskiego dostrzega się pod koniec lat 50-tych. "Równowaga dnia wewnątrz" powstała wprawdzie w połowie lat 60-tych, jednak można w niej zauważyć pewne nawiązania do abstrakcyjnego rozumienia sztuki. Prace Stanisława Fijałkowskiego, podobnie jak prezentowana charakteryzują się prostotą kompozycji, wykorzystaniem elementów geometrycznych czy mało zróżnicowaną paletą barw. W obrazach Fijałkowskiego ważna jest symbolika, a jednocześnie artysta nie narzuca odbiorcy gotowych interpretacji swojej sztuki. Prezentowany obraz Stanisława Fijałkowskiego można zaliczyć do typowych w jego twórczości.
akryl, płótno; 26 x 20,5 cm;
napis na odwrocie: S. Fijałkowski, 1965
Zainteresowanie malarstwem abstrakcyjnym Stanisława Fijałkowskiego dostrzega się pod koniec lat 50-tych. "Równowaga dnia wewnątrz" powstała wprawdzie w połowie lat 60-tych, jednak można w niej zauważyć pewne nawiązania do abstrakcyjnego rozumienia sztuki. Prace Stanisława Fijałkowskiego, podobnie jak prezentowana charakteryzują się prostotą kompozycji, wykorzystaniem elementów geometrycznych czy mało zróżnicowaną paletą barw. W obrazach Fijałkowskiego ważna jest symbolika, a jednocześnie artysta nie narzuca odbiorcy gotowych interpretacji swojej sztuki. Prezentowany obraz Stanisława Fijałkowskiego można zaliczyć do typowych w jego twórczości.