Maria Jeglińska-Adamczewska, urodziła się w 1983 roku w Fontainebleau we Francji. W 2007 r. ukończyła wzornictwo przemysłowe na prestiżowej ECAL w Lozannie, gdzie uzyskała stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Pracowała w uznanych biurach projektowych, m. in. u Konstantina Grcica, Alexandra Taylora i w Galerie kreo.
W 2012 założyła własne studio - Office for Design & Research (Biuro Projektowania i Badań). Jego działalność obejmuje wzornictwo przemysłowe (meble, oświetlenie, przedmioty użytkowe), projekty badawcze i wystawiennicze. Jej klienci to między innymi: Ligne Roset, Kvadrat, Plato, Trame, Vitra, 1882ltd, St. Etienne Design Biennale, London Design Festival, Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Brała udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą, m.in. w Design Museum, Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, The Aram gallery i Triennale di Milano. W 2012 roku była kuratorką wystawy “Punkty Widzenia / Punkty Siedzenia” pokazanej w ramach programu głównego Łódz Design Festival. W 2016 roku była współkuratorką i projektantką polskiego pawilonu na London Design Biennale. Między 2018 a 2020 rokiem pełniała rolę dyrektora kreatywnego targów ARENA DESIGN w Poznaniu.
Wybrane wystawy:
“Connected”, Design Museum, Londyn, 2020
“Social Seating”, Fiskars Village Biennale, 2019
“Between Area and Space”, 28th International Biennal of Graphic Design Brno, 2018
“Typecasting” by Vitra, Milano Design Week, 2018
“Is Coral a colour?”, Superstudio, Prague, 2018
“Arrêt sur image”, Design Parade, Villa Noailles, 2017
“Cadavre Exquis: an Anatomy of Utopia”, London Design Biennale, 2016
“Future Stars?”, Aram Gallery, London , 2014
“La Ville Mobile”, St Etienne Design Biennale, 2010
Format: 37 x 25,5 cm,
Technika: akryl na papierze gazetowym;
praca oprawiona w ramę z litego drewna
Maria Jeglińska-Adamczewska, urodziła się w 1983 roku w Fontainebleau we Francji. W 2007 r. ukończyła wzornictwo przemysłowe na prestiżowej ECAL w Lozannie, gdzie uzyskała stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Pracowała w uznanych biurach projektowych, m. in. u Konstantina Grcica, Alexandra Taylora i w Galerie kreo.
W 2012 założyła własne studio - Office for Design & Research (Biuro Projektowania i Badań). Jego działalność obejmuje wzornictwo przemysłowe (meble, oświetlenie, przedmioty użytkowe), projekty badawcze i wystawiennicze. Jej klienci to między innymi: Ligne Roset, Kvadrat, Plato, Trame, Vitra, 1882ltd, St. Etienne Design Biennale, London Design Festival, Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Brała udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą, m.in. w Design Museum, Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, The Aram gallery i Triennale di Milano. W 2012 roku była kuratorką wystawy “Punkty Widzenia / Punkty Siedzenia” pokazanej w ramach programu głównego Łódz Design Festival. W 2016 roku była współkuratorką i projektantką polskiego pawilonu na London Design Biennale. Między 2018 a 2020 rokiem pełniała rolę dyrektora kreatywnego targów ARENA DESIGN w Poznaniu.
Wybrane wystawy:
“Connected”, Design Museum, Londyn, 2020
“Social Seating”, Fiskars Village Biennale, 2019
“Between Area and Space”, 28th International Biennal of Graphic Design Brno, 2018
“Typecasting” by Vitra, Milano Design Week, 2018
“Is Coral a colour?”, Superstudio, Prague, 2018
“Arrêt sur image”, Design Parade, Villa Noailles, 2017
“Cadavre Exquis: an Anatomy of Utopia”, London Design Biennale, 2016
“Future Stars?”, Aram Gallery, London , 2014
“La Ville Mobile”, St Etienne Design Biennale, 2010