Malarz urodzony w Sassuolo w pobliżu Modeny. Pobierał nauki u Correggia, być może u któregoś z reprezentantów jego szkoły. Zachował się jego obraz "Madonna i św. Sebastian" (w Konfraterni św. Sebastiana w Sassuolo). Ok. 1535 r. przebywał w Bolonii. Przypisuje mu się także autorstwo obrazu "Madonna ze świętymi Geminianusem i Martinem" znajdującego się w kościele pod wezwaniem św. Piotra w Modenie.
Antonio Allegri zwany CORREGGIO (1489 lub 1494-1534) - malarz włoski działający przede wszystkim w Parmie, także w Modenie i Mantui. Wywarł wielki wpływ na malarstwo włoskie mistrzostwem w stosowaniu światłocienia i efektów kolorystycznych. Jego następcy, malarze barokowi, aż do manieryzmu doprowadzili naśladownictwo skrótów perspektywicznych Correggia, a także wizerunków jego pełnych wdzięku, zmysłowych postaci mitołogicznych.
Na naszym obrazie przedstawiono m.in. Mistrza (w głębi po prawej, przy kolumnie) i jego żonę Girolamę z córką [zapewne Anna Geria] oraz syna Pomponiusza.
tempera, olej na desce,
104 x 88,5 cm.
Na odwrocie XIX-wieczna naklejka z drukowanym tekstem: "Galleria di S. E. il signor Conte Senatore ANTONIO VENERI, decorato dell`Oro della Legion d`Onore, Gran Dignitario della Corona di Ferro, Ministro del Tesoro Pubblico del Regno d`Italia. No 8." oraz odręczną inskrypcją: "La famiglia di Antonio Allegri detto il Correggio dipinta del suo scuolo Francesco Cappelli di Sassuolo", a także pieczęcie herbowe i dwa malowane herby.
W stylizowanej, neorenesansowej ramie.
Malarz urodzony w Sassuolo w pobliżu Modeny. Pobierał nauki u Correggia, być może u któregoś z reprezentantów jego szkoły. Zachował się jego obraz "Madonna i św. Sebastian" (w Konfraterni św. Sebastiana w Sassuolo). Ok. 1535 r. przebywał w Bolonii. Przypisuje mu się także autorstwo obrazu "Madonna ze świętymi Geminianusem i Martinem" znajdującego się w kościele pod wezwaniem św. Piotra w Modenie.
Antonio Allegri zwany CORREGGIO (1489 lub 1494-1534) - malarz włoski działający przede wszystkim w Parmie, także w Modenie i Mantui. Wywarł wielki wpływ na malarstwo włoskie mistrzostwem w stosowaniu światłocienia i efektów kolorystycznych. Jego następcy, malarze barokowi, aż do manieryzmu doprowadzili naśladownictwo skrótów perspektywicznych Correggia, a także wizerunków jego pełnych wdzięku, zmysłowych postaci mitołogicznych.
Na naszym obrazie przedstawiono m.in. Mistrza (w głębi po prawej, przy kolumnie) i jego żonę Girolamę z córką [zapewne Anna Geria] oraz syna Pomponiusza.