Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter często odwiedzała Avignon - spędzała tam wakacje, jeździła na plenery, mieszkała w czasie II wojny światowej, do 1963 roku miała tam letnią pracownię i mieszkanie. Często malowała to zabytkowe miasto, jego mieszkańców, rzekę Rodan. Na kształtowanie się postawy twórczej Muter oddziałał początkowo symbolizm przełomu wieków, później zaś formuła syntetyzmu propagowana przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla. Oferowany obraz ma cechy stylistyczne znamienne dla twórczości artystki z późnych lat 1930, kiedy to przebywała w Awignonie i malowała w rozmaitych ujęciach wstęgę Rodanu.
olej, płótno, 45 x 55 cm
sygn. l.g. MUTER
Estymacja: 90000 - 120000 PLN
Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter często odwiedzała Avignon - spędzała tam wakacje, jeździła na plenery, mieszkała w czasie II wojny światowej, do 1963 roku miała tam letnią pracownię i mieszkanie. Często malowała to zabytkowe miasto, jego mieszkańców, rzekę Rodan. Na kształtowanie się postawy twórczej Muter oddziałał początkowo symbolizm przełomu wieków, później zaś formuła syntetyzmu propagowana przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla. Oferowany obraz ma cechy stylistyczne znamienne dla twórczości artystki z późnych lat 1930, kiedy to przebywała w Awignonie i malowała w rozmaitych ujęciach wstęgę Rodanu.