W latach 2003-2008 odbył studia na wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2006 studiował na wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, otrzymując w 2011 roku dyplom w pracowni Przestrzeni Malarstwa Profesora Leona Tarasewicza i Doktora Pawła Susida. W 2022 roku uzyskał stopień doktora w pracowni Profesora Grzegorza Sztwiertni na ASP w Krakowie. Od 2020 roku jest wykładowcą na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie.

Obraz „RIO” powstał w efekcie artystycznej wyprawy do Ameryki Południowej w 2019 roku w ramach Stypendium MŁODA POLSKA 2019. Celem podróży było prześledzenie trasy Józefa Czapskiego z 1955 roku. Obok motywu młodzieńca z Rio de Janeiro zacytowane zostały szkice z tego miasta, w tym plaża Copacabana z „Dzienników” Czapskiego, przechowywanych w Muzeum Narodowym w Krakowie (sygnatura: MNK VIII, rękopis 1961, s. 91[97]).

39
Grzegorz KOZERA (ur. 1983, Warszawa)

RIO, 2022 r.

olej/płótno, 130 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: Grzegorz Kozera | 2022 | “RIO” | wskazówka montażowa na listwie blejtramu

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 2003-2008 odbył studia na wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2006 studiował na wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, otrzymując w 2011 roku dyplom w pracowni Przestrzeni Malarstwa Profesora Leona Tarasewicza i Doktora Pawła Susida. W 2022 roku uzyskał stopień doktora w pracowni Profesora Grzegorza Sztwiertni na ASP w Krakowie. Od 2020 roku jest wykładowcą na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie.

Obraz „RIO” powstał w efekcie artystycznej wyprawy do Ameryki Południowej w 2019 roku w ramach Stypendium MŁODA POLSKA 2019. Celem podróży było prześledzenie trasy Józefa Czapskiego z 1955 roku. Obok motywu młodzieńca z Rio de Janeiro zacytowane zostały szkice z tego miasta, w tym plaża Copacabana z „Dzienników” Czapskiego, przechowywanych w Muzeum Narodowym w Krakowie (sygnatura: MNK VIII, rękopis 1961, s. 91[97]).