Artysta już u samych początków drogi twórczej obrał za swój cel wprowadzenie do obrazu rzeczywistej przestrzeni. Autor- ska technika, polegająca na wykorzystaniu desek z wyciętymi otworami, wieloczęściowych płaskich form z przezroczystej pleksi czy fragmentów emaliowanej blachy, miała służyć transponowaniu pojęć otwartości i nieskończoności na język wizualny. Powstający od 2006 roku cykl Reszty reszt był kolejnym etapem przestrzenno-malarskich eksperymentów artysty.
Cykl Reszty reszt [...] wiedzie ku najbardziej radykalnej formie, jaka jest obecnie w tej sferze w sztuce współczesnej uchwytna. Gra toczy się - jak zwykle w przypadku dociekań Jana Berdyszaka - nie tylko wokół pojęcia i kondycji obrazu, lecz przede wszystkim o poznawanie świata oraz istoty bytu […]. Sam tytuł Reszty reszt zwiastuje, iż w centrum uwagi stają w tych pracach aspekty zwykle marginalizowane, a nawet odrzucane i lekceważone. Pomysł skupia się w tym wypadku na odrzutach, odpadkach, “ścinkach”, szczątkach, fragmentach, które urastają do rangi kluczowych w budowaniu nowych sensów, niemożliwych do uzyskania w innych okolicznościach.
Marta Smolińska, A-resztowanie (nie)widzialnego [w:] Efekt motyla. Humaniści wobec teorii chaosu, red. K. Bakuła, D. Heck, t. 2, Kraków 2012, s. 89-90
akryl, płótno, deska, prespex, 71,5 x 92,5 cm
sygn. na odwr. na płycie: JAN | BER | DYSZ | AK | 2008-9 | akryl | pł. | deska | prespex | 72 x 90 69 MAD | RESZTY RESZT 4. | REST OF REST 4.
Artysta już u samych początków drogi twórczej obrał za swój cel wprowadzenie do obrazu rzeczywistej przestrzeni. Autor- ska technika, polegająca na wykorzystaniu desek z wyciętymi otworami, wieloczęściowych płaskich form z przezroczystej pleksi czy fragmentów emaliowanej blachy, miała służyć transponowaniu pojęć otwartości i nieskończoności na język wizualny. Powstający od 2006 roku cykl Reszty reszt był kolejnym etapem przestrzenno-malarskich eksperymentów artysty.
Cykl Reszty reszt [...] wiedzie ku najbardziej radykalnej formie, jaka jest obecnie w tej sferze w sztuce współczesnej uchwytna. Gra toczy się - jak zwykle w przypadku dociekań Jana Berdyszaka - nie tylko wokół pojęcia i kondycji obrazu, lecz przede wszystkim o poznawanie świata oraz istoty bytu […]. Sam tytuł Reszty reszt zwiastuje, iż w centrum uwagi stają w tych pracach aspekty zwykle marginalizowane, a nawet odrzucane i lekceważone. Pomysł skupia się w tym wypadku na odrzutach, odpadkach, “ścinkach”, szczątkach, fragmentach, które urastają do rangi kluczowych w budowaniu nowych sensów, niemożliwych do uzyskania w innych okolicznościach.
Marta Smolińska, A-resztowanie (nie)widzialnego [w:] Efekt motyla. Humaniści wobec teorii chaosu, red. K. Bakuła, D. Heck, t. 2, Kraków 2012, s. 89-90