W twórczości Jadwigi Maziarskiej struktura dzieła i jego materia, pozostawały jednymi z najistotniejszych zagadnień artystycznych. Na akt twórczy jej zdaniem składało się zainteresowanie powierzchnią obrazu, jego formą oraz intuicyjność, twórcze natchnienie, które poprzez obraz zyskiwało widzialny, materialny kształt. Opisywany "Relief" jest przykładem tych inspiracji i poszukiwań artystki. Doskonale opisują go słowa E. Micke-Broniarek, która podkreśla, że Maziarska "kreuje na powierzchni płótna nową, niepowtarzalną i jednostkową materię i nadaje jej rangę nowej przedmiotowości, nowego samoistnego bytu". "Relief" o wzbogaconej fakturze, stonowanej, ciemnej kolorystyce jest jak powiedział Dutkiewicz "sztuką znaków. Ich kształty i barwy są metaforą treści ukrytych w człowieku i przyrodzie".
technika własna, płyta; 121 x 60 cm w świetle ramy;
na odwrocie napis: Jadwiga Maziarska / Kraków, Sobieskiego 1, m.5.
W twórczości Jadwigi Maziarskiej struktura dzieła i jego materia, pozostawały jednymi z najistotniejszych zagadnień artystycznych. Na akt twórczy jej zdaniem składało się zainteresowanie powierzchnią obrazu, jego formą oraz intuicyjność, twórcze natchnienie, które poprzez obraz zyskiwało widzialny, materialny kształt. Opisywany "Relief" jest przykładem tych inspiracji i poszukiwań artystki. Doskonale opisują go słowa E. Micke-Broniarek, która podkreśla, że Maziarska "kreuje na powierzchni płótna nową, niepowtarzalną i jednostkową materię i nadaje jej rangę nowej przedmiotowości, nowego samoistnego bytu". "Relief" o wzbogaconej fakturze, stonowanej, ciemnej kolorystyce jest jak powiedział Dutkiewicz "sztuką znaków. Ich kształty i barwy są metaforą treści ukrytych w człowieku i przyrodzie".