"...kompozycja jest pełna prostoty, oszczędna, prawie ascetyczna, zgodnie z zasadami twórczości Stażewskiego i - w zgodzie z jego polotem i swobodą - uchylająca się symetrii. Obraz jest malowany bardzo cienką, niemal przezroczystą warstwą farby, jak to miał Stażewski w zwyczaju. Ciemno-szara z dodatkiem niebieskości barwa spodniej płyty, stanowiącej tło, jest też dla wielu tego rodzaju reliefowych obrazów Stażewskiego typowa.
Obraz nie posiada numeracji, co zdarzało się artyście coraz częściej od 1980 r., aż do jej całkowitego zaprzestania ok. 1985...
[z ekspertyzy dr Bożeny Kowalskiej]
akryl, płyta pilśniowa na płycie pilśniowej
51,5 x 51,5 cm
sygn. na odwrocie ołówkiem na płycie: 1982 | H. Stażewski
Na odwrocie maszynowo pisana nalepka: Kunstler: Henryk Stażewski | Titel: | Technik: collage - acryl | Grosse: 52 x 52 cm | Jahr: 1982; oraz nalepka z numerem: 02/06/09
Obraz posiada ekspertyzę sporządzoną przez dr Bożenę Kowalską dnia 11 maja 2017, stwierdzającą, że obraz jest oryginalną pracą Henryka Stażewskiego.
"...kompozycja jest pełna prostoty, oszczędna, prawie ascetyczna, zgodnie z zasadami twórczości Stażewskiego i - w zgodzie z jego polotem i swobodą - uchylająca się symetrii. Obraz jest malowany bardzo cienką, niemal przezroczystą warstwą farby, jak to miał Stażewski w zwyczaju. Ciemno-szara z dodatkiem niebieskości barwa spodniej płyty, stanowiącej tło, jest też dla wielu tego rodzaju reliefowych obrazów Stażewskiego typowa.
Obraz nie posiada numeracji, co zdarzało się artyście coraz częściej od 1980 r., aż do jej całkowitego zaprzestania ok. 1985...
[z ekspertyzy dr Bożeny Kowalskiej]