Od 1968 r. ważnym elementem malowanych akrylem prac artysty stał się barwny kwadrat - multiplikowany i różnicowany pod względem barwy. W latach 70. prace te stały się bardziej ekspresyjne w kolorystyce i kompozycji, m.in. poprzez zniekształcenie regularności oraz wprowadzenie elementu dodatkowego w postaci np. "promienia". W latach 80. układ form geometrycznych oraz intensywne barwy dodały dziełom artysty dynamicznego wyrazu.
akryl na płycie pilśniowej, 23,5 x 23,5 cm,
sygnowany na odwrocie "1980 / H. Stażewski"
z kolekcji Adama Paczkowskiego
Od 1968 r. ważnym elementem malowanych akrylem prac artysty stał się barwny kwadrat - multiplikowany i różnicowany pod względem barwy. W latach 70. prace te stały się bardziej ekspresyjne w kolorystyce i kompozycji, m.in. poprzez zniekształcenie regularności oraz wprowadzenie elementu dodatkowego w postaci np. "promienia". W latach 80. układ form geometrycznych oraz intensywne barwy dodały dziełom artysty dynamicznego wyrazu.